Kvällning

När vi var i Sälen ringde en blomsterfirma om ett bud som skulle levereras. Viss förvirring uppstod när vi sade var vi befann oss eftersom hälsningen påvisade en närliggande förlossning. Inte de första som uttryckt detta tydligen anmärkningsvärda att åka till fjällen med en sex dagars bebis! Hehe.

Hur som helst så ringde vi upp dom nu när vi var hemma igen, så sent ikväll anlände denna vackra bukett med hälsning från Piteå! Tack så mycket!

Hembesöket gick bra och vi fick mycket information och svar på våra frågor. Vår osäkerhet ligger i om hon får i sig tillräckligt och mår bra, men flertalet gånger fick vi höra att "hon kände igen en nöjd bebis när hon såg en, och här är en nöjd bebis!"
3640 gram är hon uppe i nu, och nästa vecka är det dags för ny kontroll då jag får pallra mig iväg med henne själv. Hårdstartar redan på onsdag då Oo ska tillbaka till jobbet, för då ska jag packa ihop Ronja och åka till psykologen på egen hand. Har lite tankar och känslor som fladdrar i bakgrunden, som jag inte vågar släppa in eller gå in på djupare. Vet inte ens om jag vill det hos psykologen, för vad är det för mening med det?
Men visst lär det bli så, det är ju det hon är till för antar jag. Att det sedan kanske är tankar som inte är ovanliga eller konstiga för en nybliven mamma är något trösterikt men gör inte att jag gruvar mindre för samtalet ändå.


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej!

Förlåt förlåt förlåt att jag inte hört av mig o sagt GRATTIS!!!! Nu har ju Ronja kommit o du har tagit dig förbi förlossningen din lyckans ost;) Anledningen till att jag varit osynlig är att min pappa fick en hjärtinfarkt och det har varit o är fortfarande tungt. Men nu mår han bättre o så även jag o bebismagen! Nu ska jag läsa in mig lite i din blogg om hur ni har det! Hoppas i alla fall att du känner dig någorlunda i fas och mår bra mitt i allt:) 1000 ggr grattis igen o kramar på er!/Annika

2011-01-17 @ 21:06:57
Postat av: Anna

Hade hembesök förra gången men inte denna. Antagligen för att det var just andra gången. ;o)



Gör som du känner med psykologen. Det är ju du som bestämmer om du vill släppa ut eller ignorera.



Kram!

2011-01-18 @ 08:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0