Ojdå


Jag letar fjärrkontrollen till boxen och tittar under sängen. När jag rastar dammsugaren har tyckt att jag mina nedböjda svep därunder varit hyfsat heltäckande, men det var uppenbarligen i ett annat föreställningsuniversum! Jag hade kunnat skylla på att dammsugningen under just sängen blivit eftersatt på grund av tidsbristen i kombination av utmattningssymdrom á la spädbarnsomvårdnad om inte dammtussarna varit fem centimeter höga och fossilerade, dvs ha ett ursprung från pre-gravidius eran!
Intill den grå massan skymtar Oos lika historiska GAIS-bag. Vi har femtioelva andra bagar, betydligt nyare och fräschare väskor, men denna har sådant affektionsvärde att han vägrar förpassa den till bag-himlen. Med tanke på att jag vid vårt förhållandes början fick honom att dumpa sin lika, om inte ännu kärare Hawaii-skjorta har han fått behålla denna stofil. Bakom GAIS-klenoden skymtar hans typiska "kliva-rakt-ur-så-man-bara-kan-kliva-rätt-i" byxhög, och till höger en Ica-kasse som också fungerar som hans garderob. Han har en till kasse intill som inte är med på bilden. Jag hävdar att mina kläder som inkräktar på hans sida av garderoben (som han dock erbjöd mig), faktiskt kan flyttas bort, men nej. När jag kommer med dammsugaren på hans sida av sängen duttar jag bara ned munstycket där golvytan tittar fram, och han verkar nöjd. Så länge det är på hans sida om sängen som också är på bortre sidan av rummet och knappt synligt om man inte rundar sängen eller har giraffhals, så är jag också nöjd.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Lata katter du har som inte jagat väck dammråttorna! :)

2011-02-07 @ 17:19:50
Postat av: Anonym

Ha ha ha, känner igen högen! Josef har en exakt likadan! :-)

2011-02-07 @ 18:21:47
Postat av: Linda till Stefan

Dom är gamla juh! Kan inte ha så stora krav då! ;o)

2011-02-07 @ 19:53:38
Postat av: Till Helena (antar jag)

"-Bra Josef! Stolt jag blir över dig!" Johans spontana kommentar...



Hrmpf! ;o)

2011-02-07 @ 19:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0