Fredag

Hyfsat snäll, men inte kunnat släppa många sekunder. Microlunch vid tretiden. Har lite kuliga grejer på gång. Ska bara ta mig igenom helgen först. Oo blir borta så gott som hela lördagen till söndag. Då har han nåt fotbollsmöte nere i Bergum inför kommande säsongen. Jag ska vara ensam med henne hela kvällen och natten. På något sätt känns det värre att det är just kväll och natt, men det är ju alltid en första gång för allt.
Hon har i alla fall börjat smålåta på lite andra sätt än gnäll, gråt eller skrik. Inget joller men kanske en början. Det är väl något som man brukar flagga? Likaså att hon vänder huvud och blick efter ljudkälla, och blicken kan vara rätt fokuserad korta stunder. Jag tycker nästan det är lite läskigt när hon ligger och bara tittar på en. Som att hon ser rätt igenom mig och mina tankar. Men ibland är hon rätt söt också.
Oo är hemma nu och jag lämpar utan dålig samvete över henne till honom. Han ska ju ha egentid nästan hela helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0