Alltså igen
Jag fattar inte den här annonsen. Det är alltså reklam för ett kalsongmärke. Inte Paris, inte strumpor, inte tupéer eller studsmattor. Men å andra sidan är det ganska ofta jag stöter på reklam som enligt mig inte bara är obegriplig utan dessutom kontraproduktiv. Som får mig att våga vägra bara för att reklamen suger. Jag har ju ingen aning om hur reklambranschen fungerar så har därför anammat den liknande Mel Gibsons och Helen Hunts "Vad kvinnor vill ha, där en noga förberedd presentation visas för företagets marknads- och PR- jag förmodar- ansvariga. Ofta när jag stöter på sådana här enligt mig värdelösa försök till reklam föreställer jag mig dessa kampanjsbriefingar (förlåt, fick inte till något korrekt ord) och undrar hur företagen, de som nu vill få ut sin produkt till den breda massan - egentligen tänker? Kan de verkligen bli imponerade av en bild som den till vänster? Tänka "Wow, nu kommer vi sälja kalsonger som schmör!"?
Kanske de smått tveksamma bjuds på feta representationsluncher och smörjsnackas med "-Fokusera på det ni kan bäst nämligen tillhandahålla marknaden era fantastiska, superlativ, superlativ, superlativ, högkvalitativa underkläder, och överlåt det vi kan bäst till oss nämligen marknadsföring!"
Det kan inte vara på något annat sätt.
Kanske de smått tveksamma bjuds på feta representationsluncher och smörjsnackas med "-Fokusera på det ni kan bäst nämligen tillhandahålla marknaden era fantastiska, superlativ, superlativ, superlativ, högkvalitativa underkläder, och överlåt det vi kan bäst till oss nämligen marknadsföring!"
Det kan inte vara på något annat sätt.
Kommentarer
Trackback