Störigt är vad det är!
Lesbiska kvinnor i Sydafrika våldtas för att omvändas och påminnas om att de är kvinnor och inte män. Jamen varenda våldtagen kvinna blir ju jättesugen på manfolk, det vet ju varenda en. Det ska vara en manlig primathjärnas logik för att få det resonemanget att gå ihop. (Censored) vad förbannad jag blir på dessa "män" som våldtar! Och det är så meningslöst att slösa energi på frustration och vrede när man inte kan göra något åt det.
Då är det lättare att slösa galla över vår världs alla trivialiteter och meningslösheter, så som Vigo tuggummi vi av någon anledning kom in på under lunchen! Deras tv-reklam trodde jag var ett skämt, en parodi dummare än Vanish (lita på rosa!) och kvinnor i dushkabin på stan (för en nyduschad känsla - hela tiden!). Och jag inser den skrämmande segern de vunnit över mig när dessa slogans uppenbarligen bitit sig fast, aurgh!
Hur som helst vill jag ondgöra mig över denna produkts urbota reklam där "Focus" representeras av en "nördig" kille, "Beauty" av en käck snygg(?) tjej och "Active" av en hunkig(?) ung kille! "Vilken väljer du?" Var snygg och dum i huvudet eller smart och ful är känslan som förmedlas över hela tv-skärmen.
(Beauty but no brain?)
Det är så störigt idiotiskt att jag blir ännu argare för att jag låter mig störas! Och det värsta är ju att folk påverkas, för att synas i media är bra marknadsföring hur knäpp eller felaktig den än är. Man känner igen produkten och det är ju det företagen vill!
Och när jag nu ändå hoppar mellan ytterligheterna att störa sig på gör jag ett skutt till vandalerna i London som uppenbarligen funnit en ny dimension i sitt meningslösa liv genom att förstöra andras egendom och bete sig som de apor de tidigare bara lät gå ut över de närmast sörjande. Jag fattar inte varför en skjuten fyrabarnspappa (som just också poängterats är FYRAbarnspappa då det tydligen förvandlar honom till ett helgon) skulle utlösa sådana kravaller. (Å andra sidan har vi ju en hel hög så kallade "supportrar" som bara behöver fotboll som anledning till att leva rövare).
Jag fattar inte heller varför börserna störtdyker världen över så jag kan väl störa mig lite på mig själv som inte orkar förstå varför. Störigt.
Då är det lättare att slösa galla över vår världs alla trivialiteter och meningslösheter, så som Vigo tuggummi vi av någon anledning kom in på under lunchen! Deras tv-reklam trodde jag var ett skämt, en parodi dummare än Vanish (lita på rosa!) och kvinnor i dushkabin på stan (för en nyduschad känsla - hela tiden!). Och jag inser den skrämmande segern de vunnit över mig när dessa slogans uppenbarligen bitit sig fast, aurgh!
Hur som helst vill jag ondgöra mig över denna produkts urbota reklam där "Focus" representeras av en "nördig" kille, "Beauty" av en käck snygg(?) tjej och "Active" av en hunkig(?) ung kille! "Vilken väljer du?" Var snygg och dum i huvudet eller smart och ful är känslan som förmedlas över hela tv-skärmen.
(Beauty but no brain?)
Det är så störigt idiotiskt att jag blir ännu argare för att jag låter mig störas! Och det värsta är ju att folk påverkas, för att synas i media är bra marknadsföring hur knäpp eller felaktig den än är. Man känner igen produkten och det är ju det företagen vill!
Och när jag nu ändå hoppar mellan ytterligheterna att störa sig på gör jag ett skutt till vandalerna i London som uppenbarligen funnit en ny dimension i sitt meningslösa liv genom att förstöra andras egendom och bete sig som de apor de tidigare bara lät gå ut över de närmast sörjande. Jag fattar inte varför en skjuten fyrabarnspappa (som just också poängterats är FYRAbarnspappa då det tydligen förvandlar honom till ett helgon) skulle utlösa sådana kravaller. (Å andra sidan har vi ju en hel hög så kallade "supportrar" som bara behöver fotboll som anledning till att leva rövare).
Jag fattar inte heller varför börserna störtdyker världen över så jag kan väl störa mig lite på mig själv som inte orkar förstå varför. Störigt.
Kommentarer
Trackback