FY!


Min symaskin är en Yamata och modellen FY vilket passar bra, fy sjutton vad kass den är! Man får vad man betalar för antar jag vilket ju inte var särskilt mycket vill jag minnas där en dag i Umeå för evigheter sedan. Så pass många evigheter att delar av plasten blivit gul och jag påmindes snabbt varför maskineländet faktiskt blivit stående. Övertråden slits av efter tre centimeter och kikar man på baksidan av det man hunnit sy ser det ut så här:
Ganska störigt! Har ju inte kvar bruksanvisningen men ingen skillnad hur jag än vred på inställningarna. Googlade efter en bruksanvisning men hittade bara recensioner där den sågades eller såldes till struntpris. Så nu står den vid dörren och skäms i väntan på avfärd till återvinningen. Grr!

Igår släppte lilltjejen taget i stående, något hon gjorde även idag när hon fick hänga med lite jämnåriga på Växthuset. Vingelvingel i två sekunder och så duns ner på baken.


 

Kommentarer
Postat av: Anna

Samma här. Släpper taget alltså. :o)

2011-08-18 @ 19:51:58
Postat av: Linda till Anna

Det går fort! :o)

2011-08-18 @ 21:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0