Lördagssol

Tio plusgrader i skuggan av vårt hus men kall snålblåst som bara tillåter mys i solen där det är lä.
Oo är ute och byter till sommardäck, dvs nu får det vara färdigt med snö och frost för denna säsong! Lilltjejen sover där ute och jag ska göra dom sällskap snart.

Anmälde mig ju till fortbildningen för ordningsvakter i slutet på maj, men undrar nu om jag inte ska vänta lite. Kollade med tillståndsmyndigheten och man har faktiskt fem år på sig att gå fortbildningen innan förordnandet löper ut. Nu är det snart tre år sedan jag gick fortbildningen senast, så jag skulle alltså kunna vänta två år till. Anledningen är om jag finner det lönt att kosta på fortbildningen nu när jag kanske inte kommer att jobba så mycket framgent. Det är ju i princip bara IFK-jobb som gäller, och när säsongen nu dragit igång kanske de har de vakter de behöver. Nattklubbar har jag fått nog av och det funkar inte att komma hem vid sextiden på morgonen, så danstillställningar och fotbollsmatcher är skitbra uppdrag. Måste alltså kolla med IFK om det finns någon möjlighet för mig att komma in och jobba denna säsong, annars kan jag lika väl vänta med fortbildningen tills jag slutat amma. Utbildningen är ju i polisens sportcenter och jag känner ju till de lokalerna och det besvär det skulle kunna bli att gå ifrån för att pumpa under dagarna. För att inte tala om att köra batongträningen samt bända och bryta med ömma mjölkfyllda tuttar!

(April 2009)

Apropå extrajobb så fick jag hoppa in och teama tillsammans med Amanda i torsdags! Helt oplanerat slängde jag ur mig frågan om hon ville ha sällskap då hon uttryckt att hon inte riktigt kände sig så taggad inför passet. Erbjudandet mottogs med förtjusning så jag fick mig ett betydligt tuffare pass än jag tänkt, men oj vad kul! Körde låt 3, 4, 7, 8 och 10 och lyckades förstås röra till det i muy thai-låten vilket jag förstås märkte när det blev dags för kombinationsbyte. Men deltagarna följde så snällt ändå hehe! Ett tråkigt och rätt jobbigt faktum som märktes väldigt tydligt dock var att jag helt klart måste jobba mer med knipövningarna! När vi nu var två och inte tre som körde, dvs jag fick ännu fler låtar att leda vilket innebar än hårdare tempo så funkade inte hopp och höga knän! Jag läcker, och det var bara att känna oändlig tacksamhet för att man hade svarta byxor! Fräscht? Inte särskilt, men vad gör man? Det är ju bara att köra på och banna sig själv för sitt slarv och för att man kanske började träna lite för hårt lite för tidigt efter förlossningen.

I slutet på månaden ska jag vikariera för Amanda, dvs då ska jag köra hela passet själv och fåglarna vet hur det kommer att gå med ork, knip och styrkan! Jag kan fortfarande inte hålla plankan och än mindre göra de arm- och benlyft som hör till! Tycker dessutom att jag nu har en tight sporttop, men ändå skumpar det lite väl obekvämt. Vad jobbigt att ha stora bröst, och då tillhör jag ju ändå inte de större varianterna trots mjölkfyllning!
Det lanserades ju sportbh:ar samt träningstoppar med inlägg och det är ju så man kan storkna! Jösses så idiotiskt! Fine att fylla bh:n inför utekvällen eller den speciella klädseln, men för att träna?

(September 2009 och inga problem att hålla tätt!)

Men nu ska jag ut och lapa lite sol. I eftermiddag ska Oo in till stan och kolla på GAIS-match så vi får väl se vad jag hittar på. Maratonpass med knipövningar och planka kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0