Inte schysst

Okej, vem smög sig in och gav mig lavemang?? Herrejösses vilken ränneskita, helt i klass med resultatet av lavemanget där vid förlossingen! Men om ingen nu på något sätt lyckats trycka in en liter vatten bakvägen som de gjorde då, så kan det bara vara kycklingen vi åt igårkväll. Fast Oo verkade ok innan han försvann till jobbet, men så har han kanske tuffare mage. Urgh, inte nice! Med all den vätska man hittills förlorat har huvudvärken kommit som ett brev på posten, och mår lätt illa dessutom. Blir att hålla sig hemma idag, nära dass!
Sov riktigt dåligt hela natten innan det brakade loss, drömde skumma obehagliga drömmar när jag väl somnade in. Den värsta var den mycket påtagliga där jag vaknade och hade fästingar överallt, verkligen överallt på hela kroppen! Snacka om att det kröp överallt när man vaknade på riktigt och sedan låg och stirrade på händerna i mörkret. Och apropå de äckliga små spindeldjuren så plockade jag årets första i onsdags - ur lilltjejens skalp! Uääh!

Ser nu då Fia som vanligt tassar omkring på bordet framför mig, att hon haltar lätt på vänster framben. Märkte att hon hade ett sår där igår som dock inte verkade så djupt eller öppet. Någon grannkatt som varit på henne? Grr! Gamla harmlösa honkatter, och jag är extra orolig för Maja när hon nu går ut eftersom hon har så decimerad rörelseförmåga i bakbenen.

Bläh, tänk att jag brukar gilla att klunka i mig Kivicks svartvinbärsjuice, men nu när jag verkligen behöver den så får den mig än mer illamående.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Magsjuka? Blääää!!!!

2011-04-15 @ 19:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0