Grrr!

Ett sista-minuten innan jag ska packa ihop mig och lilltjejen och åka in till stan för att möta upp Oo. Det är Skärtorsdag och han har halvdag på jobbet, så det blir lunch ute någonstans och så kanske en överdel till mig för imorgon och andra passande tillfällen.

Glömde bort att orera mig över gårdagens nyhet där jag satt och bluddrade vardagen igår. Elittjejerna i badminton måste enligt de internationella reglerna nu också spela i kjol! Varför? För att "det ska bli mer attraktivt och roligt att titta på"! Är det ett gäng gubbsjuka styrelsehöjdare som ligger bakom det beslutet tro? VAD kan annars vara syftet med att det liksom skulle bli "mer attraktivt att titta på", än just det faktum att en kjol ger större möjlighet för överraskande små tittut-möjligheter? Nej fy vad det luktar neandertalmentalitet för att få fjong i kalsongen!
Ska det bli mer roligt att titta på kan de väl införa clownutstyrsel istället, alla måste spela i röd näsa och sådana där bautaskor - minst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0