Illa

Vet ni vad som händer med en gurka som glöms bort i kylen? Den förvandlas till en vattnig sörja!
Slängde en hel och två halva sådana rinniga före detta gurkor imorse! Notera att de alltså passerat mögelstadiet och blivit en del av "the circle of life", med skillnaden att det i en kall kylskåpslåda inte finns tillgång till den resterande och mycket nödvändiga delen av den där "circlen of livet"!
Säger det en del om hur otroligt dåliga vi är på att äta grönt? Eller bara att vi har utomordentligt dålig koll på vad vi har i kylen? Eller kanske snarare hur utomordentligt dåliga vi är på att städa kylen?
När jag ändå är igång kan jag erkänna att rökt lax med fin matta av vitt ludd slängdes igår. Och en burk som en gång innehållit grönsallad hälldes bokstavligen ut i slasken under helgen (inte bara gurka som blir vatten). Men jag har ännu inte vågat kika på burken som lurar längst in på översta hyllan. Oo frågade vad det var och efter mycket tänk kom jag fram till potatissallad. När åt vi det senast??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0