Buhuu!

Innebandy för Oo (nej, foten är fortfarande inte bra!) och yoga för mig så vi samåker till jobbet vilket är trevligt!
Hade svårt att somna igår då det värkte som sjutton i mina armar! Är det inte det ena så är det det andra. Som rejäl infernalisk träningsvärk kröp och pirrade det i armarna som omöjliggjorde avslappnad ställning. Spände och sträckte om vartannat och grunnade vad orsaken kunde vara. Till slut kom jag på det. Det är den smärtsamma sista protesten hos muskler som dör! Det var samma typ av värk jag kan få i benen när jag inte tränat på ett tag, men denna gången för första gången alltså i armarna! Men tänker jag efter så är det inte så konstigt. Hela dagarna på ett kontor: Armbelastning lika med nada, och den största ansträngningen hemmavid kan möjligtvis vara att lyfta stekpannan från spisen till diskhon. Och med tanke på hur duktiga vi är på att laga mat kan ni ju tänka er hur ofta det sker.
Fasen alltså. Funderade ett tag på att kliva upp och göra några armhävningar i nattmörkret i hopp om att bli av med värken, men lyckades tydligen ändå att efter några spännövningar upp i luften att somna. Nu värker det bara lite i höger triceps. Bedrövligt alltså! Kan man ha små hantlar vid skrivbordet? Göra tricepsövningar mot bordskanten?
Till och med så jag ser fram emot yogan ikväll!


Kommentarer
Postat av: Anna

Du får köra några armövningar ikväll när du kommer hem. Framför tvn. :o)

2010-09-23 @ 09:33:03
Postat av: Linda till Anna

Det blir det banne mig! Xo)

2010-09-23 @ 10:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0