Fasfel

Låång stund i badet och så ett varmt vetebälte på det i soffan. Somnade som en sten och vaknar av att det är ovanligt mörkt. Och jag har väl inte slagit av tv:n? Det lyser i köket och badrummet, likaså tvättstugan, fast maskinerna funkar inte och jag hänger upp tvätten. Kollar säkringarna som är intakta. Kikar i sovrummet där belysningen inte funkar, men tv:n indikerar standby. Hämtar pannlampan och konstaterar att inga säkringar gått där heller. Det är dessutom så skumt med detta partiella strömbortfall att inga säkringar verkar logiska. Kollar med Göteborg energi och får snabbt reda på att det är nåt fasfel. Ok, inget i själva huset alltså, utan på nätet. Gott att höra. De jobbade tydligen på att fjäska för grannen som jobbar med precis sådana grejer för företaget, då han tydligen inte har jour nu :o) Rätt praktiskt annars att ha en sådan elkille i huset intill! Vågade dock inte ringa dom direkt eftersom det är så pass sent och jag inte var säker på om det var problem för fler än mig. Gillar inte riktigt heller att utnyttja folk sådär bara för att de råkar arbeta med det som en fråga gäller. Det gick ju så smidigt att kolla med företaget ändå!

Himmel vad jag sovit, men tydligen behövligt. Höften bråkar fortfarande lite så jag ska värma på mitt bälte igen och frossa i glass! Har för mig att det blev nåt problem med strömmen förra gången Oo var på Herrcluben också, ett kortare totalt strömavbrott. Däremellan  - ingenting!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Klart att allt kommer ur fas när Oo är borta?

Säger väl sig själv?? :o)

2010-11-28 @ 14:50:15
Postat av: Linda till Stefan

Ville inte säga det själv, avslöja hur needy jag är! ;o)

2010-11-28 @ 17:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0