Glad midsommar!

När man ska fixa något inför en större festlighet så är det nästintill oundvikligt att det blir någon form av sista-minutenhandling. Oo fick uppdraget att åka till Ica Gunnilse för tillika grejer medan jag färdigställde tårta och paj. När han kom hem hade han med sig en liten midsommarblomma till sin lilla fru! :o)
Nu har han precis slutfört en sväng med mossrivaren samt klipp gräset. Underbart att ha det gjort!
Tårtan står i kylen, pajen redo att kläs in i folie, sällskapsspelen står i hallen och kattlådan är tömd. Vi börjar vara redo att packa det sista, hoppa i duschen och dra!

Löjromssåsen blev inte så dum faktiskt, men om den passar till pajen återstår att se. Créme fraiche, pressad lime, finriven gurka, lite peppar och så löjrommen. Får se hur det blir, om om det räcker!
Räkorna som Oo köpte igår kom faktiskt med hem, så när jag färdigställt och röjt undan efter tårtbottnebak var jag glupande hungrig igen.
Då passade det bra(?) med ett halvkilo räkor, så vi dukade upp och frossade. Eller ja, när jag omsorgsfullt och mödosamt skalat min första räka var Oo på sin tionde eller nåt. Jag vet inte riktigt vad som är så speciellt med de små leddjuren egentligen, och när de dessutom ligger där på hög med pärlögonen riktade mot en!
Men vi var populära hos katterna kan jag säga!
Nej, nu ska det duschas och slutpackas!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0