Blok

Besöket hos Oos mormor påminde mig om att ta tag i bokformen av min blogg, år 2009! Hon läser den ju i dess tryckta form och efterlyste fortsättningen på min första del. Grejen är bara att under det året kom jag inte bara igång med bloggandet ordentligt, utan även fotograferandet. Därför innefattar hela året 862 sidor och över 40 Megabyte! Jag har delat den i två delar efter juni månad, där första delen blev på 384 sidor men "bara" drygt 13 Mb. Den andra fick då 478 sidor men på grund av alla bilderna över 27 Mb!
Jag vågar knappt tänka på hur 2010 kommer att bli! Jag kan ju snart färdigställa första halvåret, så lär ju få se.

Hur som helst så vill jag ju behålla en del bilder i färg när den trycks, och dessa sidnummer måste anges så förlaget vet. Det blev en del! Sedan blev första delen så stor att inget av de två mailkonton jag har tillgängliga godtar den. Jag får alltså dela första delen i två innan de sparas om till pdf och skickas. Dock har jag ingen aning om det går att göra så för förlaget, men det lär jag ju höra. Om inte vet jag inte hur jag ska bära mig åt för att får iväg filerna. Att "zippa" ned hela första delen minskade bara filen marginellt, inte på när tillräckligt.
Andra delen av 2009 får jag ju dela i minst tre delar om det nu funkar att göra så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0