Ekonomikoll

Glömde lunchen på köksbänken, så snälle Oo fick skynda sig iväg för överlämning i Gunnilse. Min snälle Oo!


Det blev inget bankbesök igår, då killen var sjuk. Men det blev ekonomi ändå, då vi under hela gårdagskvällen ägnade oss åt att gå igenom 2009 års utgifter. Nu har vi ju bott i huset ett år, så det tycktes som läge att kunna skapa sig en uppfattning om hur stora fasta kostnader vi egentligen har. Hela kvällen tog det, men ändå lite småtrevligt att sitta där tillsammans, knapra på lite ost och kex som utgjorde efterrätt till ärtsoppan och förskräckas respektive förundras över alla räkningar man pungat ut under året.
I det fina exceldokumentet kan man snabbt konstatera att jag är svag för att äta köpelunch, medan Oo är en hejare på att prata i mobil. Logiskt i och för sig, då jag tycker matlådelunch är tråkigt när man har en lunchrestaurang inom gångavstånd, samt inte har en hel hög med kompisar att tjöta med i telefon! :o)
Att hålla min frusna lekamen varm och nöjd med hjälp av golvvärme kostade oss hela 14 papp i ren elförbrukning, mycket på grund av att vi under inflyttandet inte tecknade något elavtal och därmed hamnade på "tillsvidarepris". Det kostade kan jag säga! Till 2010 års sammanställning ska de siffrorna förhoppningsvis vara mycket mindre. Det är rätt intressant att se den ekonomiska sammanställnigen, vilka summor de där räkningarna faktiskt ger i slutändan, vad det innebär att falla för frestelsen och ta middagen på McDonalds istället.
Ska komplettera sammanställnigen med "Bilunderhåll", vilket kan bli intressant med tanke på verkstadsbesöken och däckbytena vi haft. Men sedan ska också inkomsterna tas fram, vilket också kan vara lite kul att se med tanke på alla mina små extrainkomster från instruerande och vaktande.

Ännu en bröllopsinbjudan har vi fått i vår hand! Barndomsvännen Jenny ska liksom Anna och Helena nu i vår bli en del av frueliten! Anna i mars, Helena helgen efter, och så Jenny i maj! Jenny och Anders fest är i Byagården, där jag tillbringat mycket tid under uppväxten, snacka om nostalgi att få återkomma dit! Jag vill så gärna åka upp och se min barndomsvän gifta sig, och Oo säger självklart, trots min osäkra blick över alla våra räkningar på köksbordet. Ibland är det bra att inte ha så många vänner, men desto bättre sådana istället. Oj vad kul, både Anna och Jenny på samma vår!
Just det, jag fick låna Elins systers klänning också som tänkbar tärnklänning, och den var också jättefin! Tyvärr var den lite väl tight upptill så det putade ut lite väl osnyggt under armarna. Såg ganska ok ut om jag gick med axlarna stenhårt bakåtdragna i ett försök att trycka ut mina obefintliga bröst, men det såg föga naturligt ut och inte blev brösten större för det. Min bröllopsklänning som satt ungefär lika tight hade i alla fall strasshyskorna där bak som gav efter så fort jag andades ut eller böjde mig för oförsiktigt. Denna tärnklänning med sin dragkedja hade kanske fått hitta någon annanstans att ge vika vid plötslig osmidig nedböjning och orsakat pinsamma scener. Nej, tyvärr funkade min kropp inte i den, för den var verkligen jättefin. Men jag gillar verkligen Elins också, och tycker den borde funka bra även om den är lite stor över höfterna. Några fler semlor så!


Kommentarer
Postat av: Anna

Klart du ska åka upp på Jennys bröllop. Om du bokar nu så är biljetterna inte så hiskeligt dyra heller. :o)

2010-01-26 @ 11:40:52
Postat av: Jenny

Det tycker jag också! :-)

2010-01-26 @ 12:56:51
Postat av: Linda

Ååååååkejdå! :oD



Jenny: Skickar formell OSA till din syster sedan. Har hon också gift sig förresten? :o)

2010-01-26 @ 13:33:17
Postat av: Jenny

Det är inte min syrra, utan en kompis - som också har en man som heter Johan. Många Johan blir det...

2010-01-26 @ 16:10:08
Postat av: Linda till Jenny

Haha, ok! Tack, kunde ha blivit lite förvirrat om jag mailade i tron att det var systern jag hade i "andra änden"! :o)

2010-01-26 @ 16:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0