Urp!


Alltså, jag kan ju inte påstå att jag slitit trösklarna på supermånga julbord, och sällan skulle jag finna det värt att punga ut 595 spänn (exkl. dryck) på ett sådant, då jag finner mest nöje i sill, lax och prinskorv. Till och med ett sådant julbord som Lisebergs Hamnkrogen erbjöd hade jag tvekat att besöka privat, men när arbetsgivaren betalar är det bara att tacka och ta emot! För jisses vilket julbord! 130 Elanare plus något fler företag lade beslag på hela restaurangen, och vårt bord var det andra att hugga in i utbudet. Tjugo sorters sill fick jag det till och hur mycket annat kallt och varm som helst! Vid efterrätten upptäckte jag att pannacottan med skogsbärssylt var gott, vansinnigt gott!

(Stackars förkylda Helena kände ingen smak!)

Snacka om att okynnesäta när jag besökte efterrättsbordet tre gånger, och är så mätt nu att jag är förundrad över att pannacottan inte kommer ut genom öronen!



Jag måste säga att jag haft himla tur med kollegorna! Helena och Christoffer är nästan lika osociala som mig, och jag har därför kunnat häcka bakom min skärm utan att känna press på småprat och femtioelva fikapauser utan mening. Jag hoppas de är kvar när jag kommer tillbaka!

 (Såklart!)

Hann förbi garnaffären innan Liseberg, så nu kan jag sticka gärnet innan jul! Hittade en jättegullig liten affär i närheten som i princip bara hade Mumingrejer! Dreglade lite, men nästan ännu mer vid "vildmarksståndet" på Liseberg där Helena köpte en renfäll! Blev såå sugen själv men behärskade mig. Duktigt va?
Nej, nu ska jag ta min, i dubbel bemärkelse överfulla mage och däcka i soffan. Oo sitter och spelar något nyuppväckt spel på Wii, "Pirates". Han ska spela innebandy imorgon - två gånger! Först med det vanliga morgongänget och sedan vid lunchtid ska han bidra vid en Korpenmatch i Alelyckan!

Burp!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Skyll inte på stackars Ronja, vi vet vilken godisälskare du är! Sådetså!! :o)

2010-12-18 @ 17:05:50
Postat av: Linda till Stefan

Inte värre än Johan! Ingen är större gottegris är Johan! :o)

2010-12-18 @ 22:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0