Det är lite kul...

...när man pratar med helpdesken angående ett inloggningsproblem man stött på och killen där glatt utbrister:
"-Jaha Linda är det du, på SI Plus supporten!" Och sedan inte säger något mera!
"-Eeh, ursäkta men hur vet du vem jag är?"
"-Känner igen ditt namn eftersom alla som ringer in om SI Plus bara säger att de vill prata med Linda eftersom hon kan det här!" (Suckar och skrattar)
Hehe, First line ska ju egentligen först försöka lösa problemet, och om de inte lyckas ska de skicka det vidare till mig. Har dock hört av inköparna att de sällan orkar ge dom en chans "för de kan ändå aldrig lösa det", utan frågar efter mig direkt. Kanske så det kan bli när det i princip alltid är just jag som ringer upp dom i deras nöd. Men nu är det slut med det! No more Linda och efter att ha sagt hej då till några flitiga uppringare när jag var där borta igår lär jag bli saknad. Alltid så roligt att titta förbi dom när jag är där och få lite ansikten till rösterna i luren. Det märks så väl att de är inköpare, vana vid kundkontakter och med den utåtriktade sociala förmågan detta kräver, men också att de är så glada eftersom man hjälpt dom så ofta när de kört fast i systemet. Nåja, snart har de Jonathan som sin räddande ängel istället och jag blir ett minne blott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0