Lite shopping blev det också!

Jepps! En så fin färdig altan kunde vi ju inte lämna tom så länge! Vi åkte till Lindholmen och Bra sommar-möbler där det var rejäl rea inför säsongsavslutet. Tanken var att kanske hitta en frukostgrupp, men det blev en hel matgrupp! Minst 20 procents rabatt gjorde att vi klarade oss under femsiffrigt för det stora bordet med "sten"skiva plus sex fällbara stolar. Gillade det hela skarpt!
Vi fick oss ett gott skratt när vi väl hemma (fick köra med öppen bagagelucka) tråcklade ut grejerna ur bagageluckan och verkligen kånkade upp bordet till altanen. Killen på hämtlagret kom med den på axeln!
Vi dumpade bara grejerna och drog iväg igen, nu med destination Bäckebol och Ikea. Där var sommarsäsongen bortplockad, så det blev "bara" en köttbullsmiddag och lite span på barngrejer innan vi åkte till Bauhaus. Där var utemöblerna i princip slutsålda, men tack vare utförsäljningen hittade vi en liten frukostgrupp för 50 respektive 70 procents rabatt! Jag hade aldrig betalat de tolvhundra som bordet skulle ha kostat, eller åttahundra för stolarna, men nu kändes det helt ok! Jag menar, okej att man vill ha snygga och bra grejer, men någon måtta får det vara på hur mycket man tycker det är värt att betala. Det är ju den där knepiga kombinationen av snygghet och kvalité kontra pris bara, så då känns det bra att kunna fynda lite :o)
Väl hemma igen var det montering som gällde, och jag lyckades förstås förstöra helhetsintrycket av vår nya fina altan genom att tappa lilla bordets fot vilket orsakade ett gigantiskt märke där det knappt kunde synas bättre. Olyckligt packade jag upp matstolar medan Oo fick skruva upp, såga, justera och göra om hela den brädraden. Min Oo är alldeles för snäll som inte ens skällde på mig. Jag skämdes som en hund!


(Redo för gäster!)



Imorgon är det måndag igen. Oo ska till Malmö och efter jobbet möts vi upp för att gå på GAIS-mats! Onsdag är det första träffen med föräldragruppen i Gråbo, följt av första besöket hos psykologen.


Kommentarer
Postat av: Anna

...och nästa sommar bygger ni pool? Det skulle matcha altanen riktigt bra. ;o)

2010-08-22 @ 21:44:07
Postat av: Elin

Riktigt snygga möbler, kul att ni hittade dem så att det inte var heöt utplockat!



Pool.... låter ju nice?1 :)

2010-08-23 @ 06:55:42
Postat av: Linda

Hehe, jaa, vi tyckte det varit perfekt med en nedsänkt sådan där utomhusjacuzzi! Men det får bli när vi vunnit på lotto! ;o)

2010-08-23 @ 07:23:27
Postat av: Hanna

Hej! Har inte varit inne på ett bra tag. Grattis grattis! Jag ser att magen är rund och go. Vill du bolla något kring det så välkommen. Jag tycker det var en döhäftig upplevelse och framförallt sluttampen. Må så gott!

/Hanna

2010-08-23 @ 09:20:07
URL: http://www.hannaholmberg.se
Postat av: Anna

Neeeej, ingen sån liten fjesa-pool. En riktig en som man kan simma några längder i på morgonen. ;o)



Köp en trisslott. ;o)



2010-08-23 @ 22:25:49
Postat av: Linda till Hanna

Tack, jag antar att du med sluttampen menar då man ska skita ut en vattenmelon? Eller kanske snarare när det är över? Xo) Hehe, neh, jag hoppas jag kommer att hålla med alla andra som säger detsamma som du!

2010-08-24 @ 07:34:44
Postat av: Linda till Anna

Ahaa, ja DET vore ju inte helt fel! Men då tycker Johan att hans fotbollsplan försvinner! Xo)

2010-08-24 @ 07:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0