Vardag

Våra morgonfrusna soptunnor. Det märks väldigt tydligt att vi knappt är hemma nuförtiden. Det ska tömmas idag, så jag var där i morse med en påse. Tunnan är inte ens halvfull, och vi har tömning varannan vecka! Även på kompostsidan är det knapert. När vi är som sämst på att vara i köket, har vi haft en-två kompostpåsar för gubbarna att hämta. Men å andra sidan kasnke det är bra med lite kompost. Då slänger man inte så mycket mat...?

Kunde inte låta bli ännu en parkeringsbild. Tyckte bara det såg så roligt ut med alla olika Volvisar, från senaste V70 DRIVe till 240! Och så Gulingen där i mitten! :o)
Det var ännu en kall klar morgon med minusgrader på fastlandet. Här ute på ön hade vi i alla fall en och en halv plusgrader. Oo håller på att bli förkyld, så han skulle åka hem och bädda ner sig i soffan.

Jag var på ypperligt lågt humör igår. Hade en närmast panisk känsla av domedag, att allting omkring mig bara skulle rasa ihop, slås i spillror. jag vägrade låta mig påverkas av de vackra höstfärgerna eller radiopratarens dåliga skämt. Satt i Gulingen på vägen hem och visste inte om jag skulle explodera eller sätta mig och grina, hitta något att slå på eller tjura. Snacka om meningslöst tänkande, och utan anledning! Tvingade mig själv att småprata normalt, återberätta radiopratarens skämt och hjälpa till med middagen. Oo var också låg, hungrig och med huvudvärk, så om jag velat hade jag nog kunnat sabba hela kvällen.
Men allt eftersom vi fick vara hemma och pyssla med maten, och framför allt äta den, så blev vi båda bättre till mods. Vi hade planerat att greja med Ikea-inköpen, och allmänt ta tag i det som behöver göras hemma, men det var väldigt motsträvigt!
Oo körde M.I.G-frågor via iPhonen, Runescape och lyssnade på Frölundamatchen, medan jag röjde undan och gjorde en äppelpaj. Gotti! Himmel vad mätta vi var sedan! Jag spelade lite "Professor Layton", där Oo fick hjälpa mig med flertalet av gåtorna, innan vi faktiskt grejade så pass att vi monterade ihop trådbackssystemet vi köpt för att ställa in i hallgarderoben. När den var klar och vi nöjda ställde in den, så upptäckte vi att den var för djup! Den gick in alldeles utmärkt, om vi inte vill kunna öppna garderoben helt! Den ena skjutdörren tar i...hur kunde vi göra en sådan miss att ta för givet att den skulle rymmas? Ååååååh!
Den andra hyllgrejen vi köpte gick inte mycket bättre. Där upptäckte vi att vi missat att köpa en av de två delarna som krävdes. Och manualen på den vi köpte låg oåtkomligt där inuti!
Då tyckte vi det var läge för soffan och "House", där jag stickade några varv innan tröttheten tog över.

Får se om det blir några deltagare till Sisjön denna vecka. Känner inte att det är någon större katastrof, om det inte blir det. Då kan jag köra igenom några låtar själv och sedan åka hem.

Är förresten hyfsat klar med bloggen i worddokument för dess början och hela år 2008. 340 sidor blev det, jämfört med de 576 som jag hittills är uppe i för 2009! Jag skrev verkligen inte mycket i början, vilket hade den enkla anledningen att jag inte hade tid! Det känns lite märkligt att se de gamla tankarna och händelserna glimta förbi, men jag är väldigt glad att ta vara på dom. Har fått in alla kommentarer, och inlägg så gott som de ser ut. Bara lite anpassning efter nya formatet, och bildplacering som funkar bättre. Ju fler bilder, desto svårare att få till som det var. Word häll på att göra mig vansinnig iblend, då man klickar och drar bilden dit man hade den, men så hamnar den någon helt annanstans! Eller ett inlägg, där alla tumbnails hamnar i en hög längst upp i dokumentet! Jag har en känsla av att tumbnailsbilderna blir för små för att kunna se, när de trycks i bokform, men jag kan ju ändå inte ta bort dom! Det skulle ju bli helt fel eftersom jag så ofta hänvisar mina inlägg till dom. Så det får bli ett gäng rektangulära blobbar i bloggboken.
Har också upptäckt att jag är väldigt förtjust i ENTER-knappen. Min ovilja att producera mastig nonstop-text, har istället medfört att jag kanske luftar upp texten en aning för mycket med nya rader och stycken.

Nu återstår lite finkorrigering av första delen innan jag sparar ned den till pdf ock skickar för tryck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0