Grönsvart, blåvitt och gulsvart.

Fyra kycklingar och kollegor efter några timmars arbete. Gamla Ullevi är tomt, och Linda har fått upp lite värme efter en språngmarsch åt motsatta hållet några minuter tidigare. Vi var beredda på att packa ihop och får höra i radion att det är bråk på utsidan. Hela kycklingfamiljen sätter av i galopp över planen, och klättrar över stängslet lika smidigt som den mest topptrimmade gymnast.
Ett gäng IFK-are står och blänger på oss när vi kommer ut, och vi kämpar tappert för att inte stötta händerna mot låren och flåsa högt. Frös jag alldeles nyss?
När också polisen ansluter drar de sig tillbaka, och vi klättrar tillbaka in och packar äntligen ihop.

Gårdagens match blev ändå rätt lugn, även om det såg livat ut när jag kom till platsen efter att haft tur att snabbt hitta en parkering i Ullevigaraget.
IFK:arna hade bengaler på utsidan, men GAIS:arna hade lyckats få med sig både sådana där signaltutor och bengaler in på arenan. Innan matchstart skulle alla TIFO:n köras, och det var rejält tryck! Jag står högst upp på IFK:s läktare och ser inte ett skvatt pga deras stora blå tyg de dragit över hela läktaren. Det sjungs så det dånar i öronen, och från motsatta klacken tjuter de tryckluftsdrivna signalhornen. Man hör sporadiska ord i radion över oväsendet, men kan omöjligt få ut något sammanhang. Förutom när man plötsligt hör:
"-Det brinner, det brinner!"
Jag ser ju inte ett skvatt, men under de få sekunderna hinner jag föreställa mig avbruten match och utrymning. När jag lyckas kika ut emellan det blå, ser jag publikvärdarna på den motsatta läktaren springa och släcka en brand på planen. Ingen större fara alltså som tur var. Men tänk om domaren fördröjt matchstart eller brutit den? IFK:arna hade blivit galna!







Klockan hade passerat halv elva innan jag var hemma, och då hade jag hunnit bli rejält frusen igen. Snälle Oo hade dock lagt sig på min sida i sängen, så den var varm och skön när jag kröp ned! Provade också att lägga en kudde under magen, och ryggen kändes faktiskt inte riktigt lika illa denna morgon. Skönt att kunna ligga på mage! Är dock orolig att mina timmar jag stod och frös uppe på läktaren nu gör min förkylning värre! Känner inget speciellt idag förutom det vanligt snorandet och nysandet. Ska ta det lugnt ikväll och kanske ta en bastu. Får se hur det blir med combatpasset imorgon.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Då var jag på andra sidan arenan, i en loge... dom har TV därinne också så man kunde välja att gå ut i kylan eller sitta där inne och äta o dricka gott.

Kaffe och chokladkaka i halvtid var inte fel.. :o)

2009-10-06 @ 11:23:15
Postat av: Linda till Stefan

Ååh, glömde jag skriva att förutom att frysa, så var jag megahungrig också!! Chokladkaka...dregel!

2009-10-06 @ 11:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0