Varde ljus!

Jag vänder mig om och kikar ut genom fönstren. Mjölkdassig dimma? Nej, det var bara de skitiga fönstren, men där bakom? Skärper jag blicken och tränger igenom det sekeltjocka lagret så ser jag...sol? Kan det vara möjligt? Tjoho! Åh, vad underbart att få se den igen... härifrån insidan. Suck.
Är det konstigt att man söker tröst, distraktion, humörhöjare i form av Nya Super Mario? Gårdagens städambitioner åkte ut genom fönstret (imorgon istället!), och efter avklarad middag (som var riktigt ambitiös, så två ambitiösa grejer på samma dag går ju inte), var det spel som gällde ända tills sängdags!
Om ett äkta par inte har någonting att tjafsa om, så rekommenderar jag det nya Mario! Oo skrattade så han grät, och soffkoman var långt borta!
Instruktioner och manualer? Pöh, sånt larv! Vi körde igång direkt, och utforskade allt man kunde göra med hysteriska knapptryckanden och kontrollskakanden.
"-Undrar om jag kan slänga en tunna på dig?" Undrar Oo och låter handling följa på fråga. Jodå, om man vill ta ett liv av mig så!
En recensent skrev "Nu kan jag dö med ett skratt!" Och vi dog, och vi skrattade! Phu, tack Anna för att du fick mig att vilja köpa detta!
Men jag var ju faktiskt lite ambitiös också, i form av middagen. Tacopaj blev det medan Oo kämpade med Super Mario på DS. Paj är rackarns gott, men att göra pajskalet med det där himla tryckandet ut i formen är så otroligt aptråkigt! Utan Elin hade jag dock aldrig kommit på att göra denna smaskiga middag, nu för andra gången! Förberedelse och disk tog dock sin lilla tid, och när man är hemma från jobbet och handling efter klockan sex, blir det faktiskt inte så mycket tid kvar för vardagsplikter och förnöjsamhet. Och då är valet ganska enkelt mellan de två...

Ikväll visade det sig att vi är bjudna till Andreas och Elin på middag! Men så kom Oo på att det är någon Frölundamatch på tv, och föreslog att vi skulle vara hos oss istället. Får se om de hakar på det, och oväntat besök är verkligen bästa städmotiveraren! Att ha Fiatussar stora som grapefrukter glidandes längs golvet, och Majahår fulla soffan känns helt enkelt inte riktigt schysst om allergikerAndreas ska komma. Nåväl, ingenting är ju bestämt ännu, men oavsett vad det blir så kommer jag inte undan städningen innan vi åker. Jag ogillar verkligen att åka bort och sedan komma hem till stök och skitighet! Jag behöver nog köra en tvättmaskin också idag så det hinner torka, och vi får inte glömma att fråga grannen om de vill vara så snälla att se efter barnen medan vi är borta!

Just det, lagom till disken var avklarad och Mario på Wii uppstartat, lyckades Oo varva Mario på DS:et, en bedrift jag själv ännu inte uppnåt. Vet inte om jag ska försöka på flygresan söderut, då jag har en förmåga att bli helt vansinnigt arg när jag hoppar rätt ned i lavan eller springer in i en Koopa. Oftast på samma ställe också, om och om igen. Aaaaaurgh!

(Undvik närkontakt!)


Tänkte dra en sväng till Frölunda torg efter jobbet också för att växla in lite pengar och eventuellt kika på promenadvänliga skor. Inte så smart kanske att ha nya skor inför promenerande i Barcelona, men de jag har är så ned"gådda" efter cachande, timme efter timme i klassrum på Stenungskolan (ja, så gamla är dom!), Hawaii- och San Franciscovandringar och IFK-vaktande att mina fötter känns lika platta som Kalle Ankas efter en timme. Och jag har en känsla av att det blir mer än en timmes knatande i Barcelona!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag struntade i maunalerna också. :o) Men visst var det kul OCH svårt? Det var förvirrande med att ha handkontrollen liggande ibland och stående ibland... Jag vet iaf vad jag ska göra när Emma somnat ikväll. Hehe.

2009-11-24 @ 11:40:05
Postat av: Linda till Anna

Ja! Och stressande när den andre pilar iväg! :o) Plus att jag kommer på mig själv att titta på Luigi, som var Johan! Xo)

Men kan man ha handkontrollen stående?? Hahaha! Där har vi visst missat nåt!

2009-11-24 @ 12:42:44
Postat av: Anna

ja, annars går det ju inte att gå. Höger är ju annars uppåt. Eller har jag missat nåt? :o)



jag fick spela själv. Det är ps3 som gäller för Peter.

2009-11-24 @ 13:41:38
Postat av: Linda till Anna

Eh, stående är för mig typ kryssknappen uppåt, den rektangulära kontrollen stående på kortsidan! Xo)

Vi har den liggande nu enligt mina mått, kryss i vänster hand, och knappar till höger... :o) Jag tror nog menar samma sak! Hihi!

Men Peter får ta och ge Mario en chans! :o)

2009-11-24 @ 13:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0