Hola!

Japp! Jag sitter pa ett Internetcafe! Hotellet hade inte sadana lyxigheter som man nu tar for givet pa svenska hotell: Gratis Internet! De hade en dator i lobbyn, men dar skulle de ha tva euro for tio minuter! Har kan jag en sitta i en timme for EN euro! :o)
Skrammande hur svettiga vi blev nar vi insag att vi inte hade fri tillgang till vart alskade Internet! Hur skulle jag kunna blogga? Hur skulle vi kunna skorda i Farmville!? Xo) Och nar vi slog pa GPS:en sa hittade den inga kartor over Barcelona, eller vara inladdade cacher! Buhu! Men tjo-hoo att jag hittade detta stalle pa an liten trang tvargata fran La Rambla! Tyvarr lar det kanske inte bli sa mycket mera till uppdateringar, men a andra sidan lar ju Oo ocksa ha sadan Internetabstinens, att det kanske blir fler besok hit! :o)
Och nar jag slog pa GPS:en idag, sa var kartor och cacher dar! :o)

Oo var uppe tidigt och Xavier hamtade honom for besok pa huvudkontor, lager och kanske fabrik om de hann. Sjalv sov jag ut och at frukost i en smockfull frukostavdelning som visserligen var ratt mysig, men antalet manniskor var lite val!
Sa fram tills nu har jag promenerat ned till vattnet, och till ett stort kopcentrum, samt loggat en cache! Nere vid vattnet slog jag pa GPS:en, och upptacker att jag befinner mig alldeles intill en micro! Haha! Oo lar bli putt for att jag loggat en sjalv, men jag tog inte den andra vilkens plats jag passerade senare. :o)



Nar vi landade hade det borjat morkna, sa vi kunde inte se mycket av staden annat an tranga gator och mycket trafik! Det gick valdigt smidigt att ta Aerobussen fran flygplatsen och in till Plaza Cataluña vid toppen av Rambla.
Hotellet ligger pa en tvargata fran den stora gagatan, och ar helt ok, forutom da franvaron av Internet!
Nar jag nu fatt flanera omkring lite ar mitt intryck att staden ar jattemysig med sina sma smala grander och gamla byggnader! La Rambla var ratt mysig att promenera langs med, men tyckte inte annars att den var sa markvardig. Souvenirshopar vagg i vagg med varandra overallt, varvade med matstallen ar det generella tycker jag, samt en massa portrattmalare och gatuunderhallare. Souvenirbutikerna draller av fotbollsgrejer!

Sa fort vi checkat in igar, hittade vi ett narliggande stalle for att ata, utsvultna som vi var! Jag kande igen ordet pollo for kyckling, men hade inte vantat mig att fa in en hel minkyckling pa tallriken! Gott var det i alla fall, och trots att jag var ratt matt, sa var jag ju bara tvungen nar jag sag det pa menyn! Gissa efterratten! Den var betydligt biligare an i Sverige med sina tre euros, och minst lika god!
 
Nar man vandrar runt sahar, far man passa pa att ga pa toaletten nar man kan. I kopcentret kunde man tvatta handerna till helt ok utsikt!

Far ju utnyttja min Internettid nu maximalt, och hinner da ocksa visa min smaskiga lunch pa Landvetter! Monica kom fran sitt jobb och gjorde oss sallskap, och jag maste saga att artsoppa ar underskattat!
Sedan har jag ju aldrig riktigt hajat det dar med plattar till, men goda var de i alla fall!

Planet fran Goteborg till Kopenhamn var pluttelitet, men utrymmet i planet darifran till Barcelona var om mojligt annu mindre, i varje fall om man avser benutrymmet! Varken jag eller Oo hade varit med om trangre! Spanair tror jag bolaget hette, och kan alltsa inte rekommenderas for de over en och nittio langa!

Nej, jag tankte faktiskt hinna farma ocksa! ;o) Sa jag avslutar med bilden fran Plaza Cataluña, strax efter vi klivit av flygbussen och inforskaffat karta pa det intilliggande turistinformationsstallet. Maste ocksa notera att det ar underbart skont vader! Ingen tropisk varme precis, men en langarmad racker, och stundtals fick jag ta av mig till linne, nar solen och promenerandet varmde upp mig! Det ar  sa nice!!
Hoppas alla dar hemma har det bra, och slipper regnet i varje fall?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0