Svenskt tangentbord!

Min Oo är så duktig! Han har fixat så att denna Mac/Apple-dator nu har de svenska bokstäverna dar de ska vara! Dock blir det inga fler bilder förrän kanske mot slutet av veckan, då det visade sig att Trevor tagit med sig kamerakabeln. Sorry! Tråkiga text-inlägg framgent!

Lite allmänt, så funkar det ganska bra med engelska pratet för mig. De flesta är rätt imponerade av att jag som inte bott här kan tala så pass bra. Ibland blir det dock lite frustrerande när man inte hittar orden, eller så blir det helt fel...
Vi sitter och pratar med Rachael om bröllopsförberedelserna, och om allting är klart. Make-up stället är på gång, men att jag inte är intresserad av någon "för"-konsultation för att prova ut hur jag vill ha det i fejan. Jag vill ju bara ha en lätt "tillfixande" sminkning.

"- I just want them to cover up my pimps (hallickar)!"

Men det är väl inte så stor skillnad på en pimp och en pimple?

Snart kommer Oos föräldrar och hämtar upp oss för avfärd till Monterey Bay Aquarium. Det ska visst vara något extra!


Kommentarer
Postat av: Marita

Hehe...klart man vill dölja sina hallickar man har i ansiktet det kan jag mycket väl förstå....hehe....



Minns staffan en gång när vi var iväg utomlands o han ville ha tandpetare efter maten o frågar servitören lite fint om de möjligtvis hade toothpaste(tandkräm)men nä det hade de inte-o han fråga om o om igen....o de bara titta skumt på oss......ehh kan nog förstå det...hehe



ha en fortsatt trevlig resa nu:))

//Marita

2009-05-05 @ 07:11:48
URL: http://amors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0