Nya öppningar

Min mobil bråkar (alltid är det något!) När någon ringer, eller jag ringer upp, så kan jag inte höra ett skvatt! Jag kan bara använda högtalarfunktionen!
Fick ett samtal där jag inte kände igen numret, och därför inte kunde svara som jag gjort hittills, dvs bara svara till en stum lur, att "Hej, jag har nåt fel på telefonen, så jag kan inte höra dig, men jag vet att du hör mig, så jag ringer upp från en annan telefon!".
Nu fick jag svara med högtalartelefonen ut över hela landskapet, och sedan förklara varför jag fick ringa upp!

Hur som helst, det var Daniel en himla gó kille på Skandiabevakning, som jag utbytt lite vaktjobb med då och då.
Han frågade om jag var fotbollsintresserad? Öh, svarade jag.
-Bra, konstaterade han nöjt, och erbjöd mig att bli en del av det vaktlag som jobbar med IFK Göteborgs supporterklack!
Staffan och Rolf är också med, vilka jag känner och är bra vakter, liksom Daniel själv. Och med tanke på senaste utvecklingen så tyckte jag det lät riktigt intressant! Inget superpröjs precis, men bättre än ingenting, max två gånger på en vecka. Vi följer med på deras hemma- och bortamatcher och är allt ifrån fyra till tio vakter beroende på vilka motståndare de möter.
Redan nästa lördag ska vi träffas för en rejäl rundtur på Nya Ullevi (eller var det Gamla Ullevi? Nya Gamla Ullevi?). Utrymningsvägar, träffa de andra och lite sådant. Tar nästan hela dagen, men ska bli intressant. Allsvenskan börjar ju nu i april (har läst på!), och har tolv preliminärbokade matcher tills vidare till och med maj. Jag kommer ju att vara borta några stycken där i mitten.

Man vet aldrig vad livet tar för vändningar! Jag ser detta som givande erfarenheter, och lite chanser får man ta när man har möjlighet!
Nu ska jag bara ställa in mig på en annan sida av ordningsvaktandet. Jag har ju nästan hunnit glömma hur det var när man stod på Avenyn eller en annan nattklubb. Nu har´jag ju blivit så bortskämd med de såsiga dansjobben!
Så om Scotts nu åker ur Melodifestivalens "Andra chans" på lördag, så blir det dansjobb (vilket iofs kan bjuda på rätt mycket folk, då det är Scotts), fredagen efter på Möllan. Sedan på lördag eller söndag blir det BK Häcken mot IFK. Beroende på motståndarna, så kan det nog bli rätt svinigt på matcherna, men säkert ändå en bra erfarenhet. Fotbollen engagerar ju så otroligt mycket människor!


Kommentarer
Postat av: Marita

Hmmm...skumt det där med din mobil...är det inställning som blivit knas tro?



Det där får du allt kolla upp...passa på nu när du ännu har garanti kvar.



Vad skoj med jobb ...även om det inte är superpröjs är det ju iallafall nåt:))Fast ibland är det nog inget skojigt jobb-tänker på vissa matcher där det kan gå rejält hett i hos publiken då...



Kram

2009-03-05 @ 13:26:07
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda

Mm, ska förbi en Teliabutik idag tänkte jag.



Jo, man har ju hört hur det kan vara, så det är nog inga söndagsskoleutflykter man gör med en fotbollsklack!

2009-03-05 @ 14:07:45
Postat av: Stefan

Tveksamt om du skall ta detta, dom har ju redan visat vilket dåligt omdömme dom har som hejjar på det laget... ;o)

2009-03-05 @ 17:03:20
Postat av: Linda till Stefan

Jamen, det är väl bättre jag härjar i den klacken än i GAIS? Fast det är klart, somliga säger ju att de är så snälla så i den klacken att inga vakter behövs över huvudtaget..? :o)

2009-03-06 @ 08:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0