Livet


Fick detta mail. Fisken har spelats idag, men under bordet hos dess ägare, så det blev en smått dämpad sång. Volvo IT varslade ju nästan 300 personer, och många här omkring oss fick sina besked idag.

Ena stunden gläds man åt en lyckad födsel och lyckliga föräldrar, för att i nästa känna sorg för de trogna medarbetare som fått sparken. Att jag själv nu faktiskt upplevt det, bidrar till att jag nu verkligen känner med alla dessa som drabbats! Livet rullar på med sina toppar och dalar.  Så som det helt enkelt är här i livet. Jag stod över fredagsfikat för samtal med en inköpare. Det har varit väldigt mycket ärenden som fyllt min dag, men det är roligt och känns bra! Jag fyller en funktion, behövs och gör det bra. Jag har privilegiet att få fortsätta med det ett tag till. Andra har förlorat den möjligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0