Tisdag!

Det slog mig när jag skrev gårdagens inlägg, att vi grejat så mycket hemma, men inte fotat särskilt mycket av resultatet. Så detta är en morgonbild av tv-hörnan. Så gott som klar. Dvd:n ska upp på väggen under tv:n när vi fixat nåt tjusigt sätt att dölja sladdarna.

Jag fick lite shoppat igår på Allums köpcenter. Hittade jättegoa kuddar på Cervera, men efter en titt på prislappen var de inte så goa längre. Knatade över till Åhlens och hittade nästan lika goa, men riktigt fina kuddar där istället för betydligt trevligare pris! De gjorde sig bra i gästrummet!


Tre av förstoringarna är uppe på väggen. Nedre till vänster är från förlovningen uppe Treriksröset. Vi står på betongklumpen som markerar själva knutpunkten, och våra händer är på den svenska sidan av den tresidade "rikesmarkören".
Nere till höger är från San Francisco och den kända profilbilden med de Viktorianska husen i förgrunden till downtown SF. Vi promenerade långt den dagen!

Två till förstoringar har jag ställt under tv:n, i väntan på eventuell bättre plats.


Bilden på väggklockan blev inte så bra, men man kanske kan få ett hum om hur den ser ut i alla fall. Dock stannade den under natten, så om det är batteriet eller något annat får vi se. Ska prova byta batteri först...

Arbetsrummet är hyggligt klart, möblemangsmässigt i alla fall. Den extra bokhyllan som står på motsatt sida av den fotade, behövdes verkligen! Kanske gardiner kan vara på sin plats? Urk, verkligen inget jag behärskar!

Inser nu att jag glömde fota lilla badrummet! Får se om jag kommer ihåg det sedan. Det är ännu ganska naket där inne. Hittade ingen matta jag riktigt gillade, då jag lämnade tillbaka den vi köpte på Frej Jonsson.
Johan shoppade också igår. Elfasystem för att fixa våra garderober i sovrummet! Han grejade hela kvällen, medan jag pysslade i resten av huset, och blåste upp en fotboll...
Det tog nästan en timme! Fixade lampan på bilen besiktningsfjompen klagade på, staplade upp veden som rasat, och blev knottbiten under tiden. Den lilla kompressorn jag har som man kopplar till cigarettuttaget är inte så kraftfull! Men Oo blev så lycklig över att äntligen få sin stora fotboll!  Det var ju tur att skjutdörren till trädgården är så stor, för genom ytterdörren kom den inte!

Han blev inte riktigt klar med garderoben, men hinner kanske ikväll.
Själv ska jag hämta Anna på Landvetter, en smått förkyld Anna som nyss ringde och meddelade att hon haft 39 graders feber inatt! Blir lagomt med lite käk och deg framför tv:n sedan. :o)


(Glad Oo!)

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj vad det har hänt mkt i huset! Inte varit där på löänge nu ju! Ska bli spännande att se allt live sen :) Hoppas du och Anna får det mysigt nu och virkat mycket =)

2009-06-16 @ 09:05:55
Postat av: Linda till Elin

Ja, det var ju ett tag sedan ni var här!

Tack, det ska då åtmindstone bli minst en morot till! :o)

2009-06-16 @ 09:50:49
Postat av: Anna

Kan meddela att febern har lyst med sin frånvaro sen 7 imorse. Nu hoppas jag få sova ut under flygresan så är jag nog redo att virka ikväll.



Jag har redan checkat in via webben och snart är jag på väg! :o)

2009-06-16 @ 11:19:29
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anna

Hehe, no pressure! :o)



Du är så välkommen!!

2009-06-16 @ 14:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0