Skolavslutning

Fick ett samtal på mobilen medan jag pratade med en inköpare. Fick då ett sms från en av de elever jag lämnade för drygt ett år sedan. De frågade om jag inte kunde komma till deras avslutningsdag imorgon? De lämnar ju nian nu! Fy vad glad jag blev! Jag hade ju funderat många gånger på om jag skulle ta ledigt eller inte för att åka upp, men tänkte att mitt minne av dem nog var så mycket större än deras av mig. Jag var ju bara en lärare i mängden (som förhoppningsvis var bra, och lärde dem något!).
Men så får jag denna förfrågan, och självklart måste jag se till att komma dit! Chefen var förstående, så Helena och Christoffer täcker upp för mig de timmar jag blir borta. Ska ju hit tidigt för att besikta bilen, jobba några timmar, och så är jag tillbaka till eftermiddagen.
Så roligt det ska bli att få träffa alla igen! Fast alla kanske inte tycker det är lika roligt att träffa mig... Men jag är ego, och tycker det ska bli jättekul! Det är ju över ett år sedan jag såg dom sist, när jag med världens svartaste samvete bytte Stenungskolan mot Volvo Cars. Just fin lärare jag var!

Men den här före detta läraren ser ändå fram emot morgondagen! Tänkte vara där då de samlas på morgonen. Hinner inte stanna tills de "släpps ut".

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vad mysigt. Då får du lite sommarlovsfeeling ändå. :o)

2009-06-10 @ 15:21:30
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Elin

Vad roligt att de hörde av sig! Visar ju att du betyder, och har betytt, mycket som lärare för dem :)

2009-06-10 @ 18:01:06
Postat av: Marita

Ohh vad skoj-tror allt de kommer bli jätteglada o se dig där imorgon.

Vad gulligt av dig att åka dit tycker jag:))))

Just nu är de alla på väg till middag i skolan-alla 9:or ska få planka där idag.





2009-06-10 @ 18:58:22
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Ja, de hade visst en riktigt trevlig middag, med ett roligt bildspel!

Och jag är SÅ glad att jag åkte dit!

2009-06-11 @ 16:00:41
Postat av: johanna bogren

vart är bilderna från avslutningen då? :D ;O

2009-06-25 @ 09:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0