Helgen

Så var bröllopsfest nummer två över, och undertecknad kan bara konstatera att det gick jättebra! Och framför allt, jag har hållit i bebbe! Lille Otto visade inte riktigt lika utpräglade asiatiska drag som sin äldre bror, men söt ändå! ;o)
Och så hade han som sagt blå ögon! Får se om det bruna utvecklas snart.

Om vi räknar med Otto och Aron, så hade jag tio personer från min sida. Resterande fyrtiotalet "tillhörde" Oos sida. Och ändå tyckte jag att jag hade det stressigt att försöka få tid med alla samt vara en bra värdinna och hinna med alla, samt hålla koll i köket. Fastnade där dock, kanske mer än nödvändigt, när tallrikar, bestick, glas, kaffe osv började behöva påfyllning. Maten räckte dock...gott och väl. Liksom efterrätterna! :o) Svägerskan Anna fick med sig en hel paj hem, och Elin skulle också ha haft en om jag inte glömt av det! Av de tre chokladtårtorna, påbörjades faktiskt den sista!








Kocken Fredrik hade gjort ett jättejobb med varmrökt lax, marinerad kyckling, rostbiff, skinka, potatis- och pastasallad, grönsallad såser och bröd! En rejäl ostbricka samt västerbottensostpaj hade han också fixat. Sedan hade Monica och Tomas fixat frukt och fem kilo blandgodis! Kaffe/te och mina efterrätter som avslutning. Till barnen fanns också möjlighet till grillad korv med bröd. Fredrik hade också med is som östes ned i skottkärran, där öl, vatten och dricka lades ned.





Jag blev själv överraskad över hur mycket det betydde för mig att farbror Sven och hans fru Gertrud, samt farbror Olle kom ned från Bureå respektive Gränna! Tårarna rann, och när Olle personligen lämnade över sin present med orden: "-Bli lycklig!", rann de om möjligt ännu mera! Det är sådan vidare betydelse i de enkla orden, med den familjehistoria jag haft som han känner till.



Anita och Roland, även där kom tårarna. Det var så längesedan jag såg dom, och att de ville komma till vår fest gjorde mig så glad!

Tur man inte håller på med make-up...

Ser att kjolen åkt runt, så bak är fram. Eller glömde jag rent att snurra tillbaka den efter ett toalettbesök? Det blev lite rushigt där ett tag ja!


Ångrar nu i efterhand att jag inte tog mig mera tid med "min" sida. Varför fastnade jag i köket? Såg bara att diskbänken var överfull med disk, så folk stod lite rådvilla om vart de skulle ställa sina tomma tallrikar. Samtidigt var asietterna på upphällningen. Och kaffet. Och kaffemuggarna. Och, och, och...!

Jättefina presenter fick vi förutom rejält bidrag till altanen som nu sak till att byggas! Vi fick ett päron- och äppleträd av familjen Andreas, Elin och Noel! Och av Andreas föräldrar som inte ens var där, fick vi svarta- och röda vinbärsbuskar, och en krusbärsbuske! Jättefina sängkläder, massor av blommor och krukor att ha ute, presentkort hos Chilli, vistelse i Nice och prydnadsföremål. Himmel vilka presenter! Jag hoppas de fick trevligt de timmar de var här, och vädret kunde ju inte ha blivit bättre! 

Nina och Anders hade gjort i ordning sin inflyttningspresent när vi kom hem från jobbet i fredags. Jättefina röda stora krukor som de planterat blommor i som passade jättebra intill huset! Jag är ju hopplös på sådana estetiska saker, så det var perfekt! Sedan fick vi ju ännu mera, så jag själv fick praktisera florist och plantera pelargoner och...andra fina som jag inte kan namnet på, i jättekrukor. Det var tom så många växter att jag fick användning för emaljbaljan jag tog från sommarstugan i Piteå.

Shit, det har verkligen varit fullt upp idag, så detta inlägg har tagit hela dagen att få färdigt! Det blev lite bristfälligt, men hinner inte göra det bättre.

Kommentarer
Postat av: Elin

Å, nu vet vi vart Noel ska sitta nästa gång vi hälsar på i Olofstorp :) Nu har du ju övat ;)



Tack för senast! Var jättetrevligt och massa smaskig mat :) Frys du in pajen, så kommer vi på fika nån dag ;)

2009-06-29 @ 22:26:27
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Marita

Ohh vilken fin fet ni fick-o så god mat-ser mumsigt gott ut på bild:))



Tjihoo....Linda har hållt en bäbis o hon ser ut o njuta av den lille ju....jättefin bild på dig o den lille Otto:))



Så mycket fint ni fick oxå.

2009-06-30 @ 07:34:33
Postat av: Linda till Elin

Hehe, kan säga att jag svettades som en liten gris varje gång jag skulle handskas med honom! Han slingrade sig ju som en orm, bökade och hade sig. Och så huvudet som svajade så obehärskat! Läskigt! :o)



Pajen ja...heh, lite sent att frysa in nu kanske?

2009-06-30 @ 07:48:36
Postat av: Linda till Marita

Tack, jo det räckte till och var mycket gott! Fredrik var en klippa, och inte nog med att han är kock. Han är massör också! Kan du fatta att den killen är singel?? :o)

2009-06-30 @ 07:49:52
Postat av: Elin

Ajdå, så vi måste komma på fika snart då ;)

2009-06-30 @ 08:46:39
Postat av: Lidna till Elin

Ni vet var vi bor, så bara att droppa in! Vill ni bada, har vi två fina möjligheter i närheten! :o) Eller tom tre om vi ska räkna med bastun! ;o)

2009-06-30 @ 12:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0