Vädret har vänt

Solen må vara bakom grå moln, men värmen är det inget fel på. Uppåt nitton plusgrader visade Gulingens termometer någonstans mellan Olofstorp och Torslanda.

Jag känner lätt träningsvärk i höger näve, vilket jag inte kan tillskriva annat än infernaliskt gnuggande igår! Medan Oo började dagen med Runescape, körde jag igång en tvättmaskin och gick och och tvättade Gulingen. Både insidan och utsidan!

(Somliga låg och gottade sig medan andra jobbade)

Sedan operation "göra-den-kinkige-bilbesiktningsmannen-till-viljes", nämligen ta bort plastfilmen som gav förar- och passagerarsidans rutor en lätt tonad nyans. Det var inte kul! Jag tror inte värmepistolen tillförde särskilt mycket, för jag fick mer klister kvar på rutan när jag var sparsammare med värmen! Filmen satt som berget, men gav inte efter så som ett klistermärke kan göra. Man fick bara slita som fanken och hjälpa till emellanåt med rakbladsmakapären som Oo har när han tvättar fönster. Oo fick nöjet att säga: "-Vad var det jag sade!"  när jag omtänksamt försökte torka av bladet efteråt, och skar mig rätt över tummens top. På tvären! Shit, ryser i hela kroppen när jag erinrar mig känsla av ett rakblad genom en fingertopp!

Själva klistret medförde alltså det infernaliska gnuggandet med rejäla mängder lacknafta. Phuu! Det tog en evighet! Och då hjälpte ändå Oo till och tog det värsta fönstret!
Sedan tog han itu med Goldie, medan jag rastade dammsugaren, hängde tvätt och körde igång ännu en maskin. Oo gick sedan från biltvätt till att rensa förrådet! Det utrymmet har varit ett typiskt ställe där vi hittells bara dumpat in grejer hur som helst. Det gick knappt att komma in i det!
Jag lade mig med en bok i solen medan han stökade och röjde. Jepps, Linda släppte kontrollen (blev burdust beordrad att ligga kvar i solen), och lät honom fixa i ordning sitt utrymme som han sade. Hallå? Vad menar han med det??
Flera timmar senare var han nöjd, och det blev kanonbra!

Under tiden hade jag, förutom att bättra på solbrännan, fått en rundtur hos Pekka och Liisa. Vi ska ta hand om deras blommor och grönsaksland medan de är borta. Posten antar jag också, nu när jag tänker efter. Det kom ju aldrig på tal, men jag antar det.

Efter en veckas matslarv, fixade vi till denna vecka, en ordentlig veckohandling, där vi samtidigt dumpade en hel del på återvinningen. Lax, sill och potatis senare var vi trötta i ögat. Oo spelade lite, medan jag läste och slappade i soffan framför tv:n.

Jag avslutade den sjätte av det som ska bli totalt åtta delar av det virkverk som går under "Utmaning" i boken. Och det är bara att inse, att min (för) höga tro på mig själv, att gå direkt från "Lätt" till "Utmaning", nog var i styvaste laget! Åtmindstone två av delarna ser inte ut som det är meningen att de ska. Betraktaren får välja själv vilka två, samt gissa hejvilt vad det ska bli när de återstående två delarna är klara. Elin har i egenskap av tjuvtittare, gått miste om sin gissningsrätt! :o)

Kommentarer
Postat av: Elin

Va? Jag som var så säker på vinst i denna lilla tävling... :) Men jag ska med spänning följa de andra sgissningar! TYckser det är solklart och man ser ju direkt vad det är! :)



Härligt att få ordnat så mycket hemma, även om det tar tid! Skönt att du ändå hann njuta lte i solen också!

2009-07-06 @ 08:52:47
Postat av: Linda till Elin

Hehe, självklart javisst...eller nåt. :o)

2009-07-06 @ 10:10:22
Postat av: Stefan

Spindeln Hugo? :o)

2009-07-06 @ 10:54:58
Postat av: Linda till Stefan

Haha! Ingen dum gissning! Men inte riktigt vad det ska bli, enligt mönstret iaf... :o)

Och varför just Hugo!? :oD

2009-07-06 @ 10:56:59
Postat av: marita

En bläckfisk kanske....nä jag har ingen aning-men vad det än ska bli blir det säkert jättefint när det är klart//Marita

2009-07-06 @ 11:54:57
Postat av: Linda till Marita

Nope, men både du och Stefan är i alla fall inne på djurriket, vilket är korrekt! ;o)

2009-07-06 @ 14:32:25
Postat av: Anna

Kanin?

2009-07-06 @ 15:16:19
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: marita

Tänkte på katt oxå....men en blå katt nää...se till o bli klar med den snart-vill ju veta NU vad det ska bli...;)

2009-07-06 @ 18:57:08
Postat av: Linda till Anna

Haha, du har vunnit en... en...låt mig återkomma om det! ;o)

2009-07-07 @ 08:39:14
Postat av: Linda till Marita

Hm, det hade det faktiskt kunnat bli, baserat på de delar jag hade där! :o) Och katten hade kunnat vara frusen!? ;o)

2009-07-07 @ 08:40:19
Postat av: Anna

På tal om katt så har du här ett fint mönster på en Amineko...



BILD: http://lh6.ggpht.com/_nWBSbVJ4ckQ/RwJHBQOuRCI/AAAAAAAAAXg/t_sVGXZ92JY/132101266_780c8d42de.jpg



MÖNSTER: http://www5a.biglobe.ne.jp/~mite/diagram/crochetedCat.html



Jag har gjort en till Emma som hon kallar katten Jansson. :o)

2009-07-07 @ 09:41:42
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anna

Åh, jag minns den du gjorde. Den var jättgullig! :o)

2009-07-07 @ 13:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0