Först igen

Mötte romantik denna morgon på Gulingen. Sedan smällde jag igen dörren och gasade iväg.
Snälla städerskan släppte in mig igen.

Har fått ett uppdrag! Min kc (konsultchef) ringde igår och frågade om jag inte kunde göra manualer till tidrapporteringsprogrammet, samt de interaktiva kurssidorna! Perfekt att ha något mera meningsfullt att pyssla med medan jag sitter här inne! Jag är dock inte så bevandrad i dessa system, så jag får grilla de övriga som sitter här inne också.

Var låg och seg igår. Oo drog på fotboll, medan jag tog en bastu, spelade lite Mariokart och lade mig tidigt.

Nya Allén för en stund sedan. Vanligtvis en av den mest trafikerade gatan i centrum. Avenyn korsar längre fram, men det är... lugnt. Man skulle inte kunna tro att det är vardagsmorgon mitt inne i Svergies näst största stad!

Oo klev upp strax efter mig idag, besviken över att jag, till skillnad från igår, inte gav honom något kaffe på sängen. Pöh! Var är servicen till den stackars frun som måste upp och jobba hela tre timmar då?

Vädret ser ut att bli lite sisådär idag. Vi diskuterade att åka till Liseberg, eller Universeum, eller kanske något annat. Det hänger lite på vädret. En punkt som ska göras denna vecka, är i varje fall att shoppa kläder. Kläder till Oo! Nästa vecka ska han ju börja sitt nya jobb inne på kontoret i stan, så då funkar det ju inte med shorts och reklam t-shirt! Operation "snofsa-Oo" ska ske innan helgen! Ska blir lite kul faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att du fick nåt att göra också ;o). Här regnar det. Men det är bra för den gula gräsmattan...



Kolla in den här elefanten. Hur söt som helst:



http://www.cchobby.se/pages/inspiration.asp?ideaGuid=15219



Kram på dig!

2009-07-21 @ 08:21:23
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Elin

Skönt med lite uppgifter. Lite mer motiverat att åka in till jobbet då ju!



Kaffe på sängen? Vem är det som är ledig egentligen? Borde inte han studsa upp och serva dig som åker och bidrar till hushållskassan medan han är hemmaman?! :)



Ska det bli kontorsnisse av Johan nu då? Portfölj får ni inte glömma :)

2009-07-21 @ 09:07:18
Postat av: Linda till Anna

Nejmenååh, vad söt den var!! Oj, många färgbyten där! Myspys inne i ert nya hem då och lyssna på smattret mot taket! :o)

Kram!

2009-07-21 @ 09:50:36
Postat av: Linda till Elin

Precis! Håller fullständigt med! Jag hoppas lunchen står på bordet när jag kommer hem! :o)

Fniss! Oo med portfölj!!

2009-07-21 @ 09:52:35
Postat av: Hannah

Have fun writing the manuals!! You can do it!! "sing bob the builder theme song" Xop



Happy clothes shopping!!! For your Oo and also for you!!

2009-07-21 @ 11:38:15
Postat av: Marita

Universeum vill jag till igen där var så fint-gilla speciellt regnskogen man fick gå igenom-himla bra gjort tycker jag:))

2009-07-22 @ 08:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0