Gillar inte...

...hur marknaden utnyttjar människors rädsla och okunskap! Ett exempel är den hårda marknadsföring som körts på Gardasil en längre tid nu. Nu har den även uppmärksammats, här i gp.se vilket jag gillar!
Hela reklamkampanjen har uttalat sig att "de flesta tonårsflickor smittas redan i tonåren"! I början nämnde de inte ens kondylom i reklamen, utan enbart att det liksom skulle vara livmoderhalscancer som skulle smitta! Jösses vad korkat! Kondylom medför cellförändringar som i sin tur kan om man har otur ge upphov till cellförändringar av det mindre snälla slaget, cancer. Det är inte tvärtom, som reklamen kan påskina! Dessutom finns det ett tiotal olika virus som kan ge upphov till dessa cellförändringar, och vaccinet är bara riktat mot två! Om de ens fungerar då...det är ju inget garanterat skydd! Men det jag stör mig på, är den rusning som nu sker för vaccinering, i tron att man då går säker mot kondylom och cancer.
Det är redan tillräckligt svårt att få tonåringarna att skydda sig vid sex, och vilken mentalitet sprider sig nu? "Jag är ju ändå vaccinerad", och skjuter undan herpes, klamydia och alla de andra trevligheterna man kan åka på!

Johans svägerska funderade på att låta vaccinera sin 10-åring, vilket kan te sig förståeligt ur en synpunkt. Den moderliga oron kan nog inte mätas med astronomiska mått. Men se för tusan istället till att tösen skyddar sig när hon (förhoppningsvis om många år), kör igång sitt sexliv! Istället rusar unga och föräldrar till vårdcentralerna, pumpar in nya kemikalier i kroppen och ännu mera pengar i ett företag. Ett företag som lever och frodas på människors oro och fruktan!
Grrrr!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Skönt att se att du vaknat till liv efter helgen! :o)



Håller helt med dig i kritiken av denna typ av marknadsföring, snart påstår dom väl att den hjälper mot tråkiga dater och HIV också...

2009-02-16 @ 11:26:28
Postat av: Anonym

Hörrödudu, jag skrev faktiskt ett inlägg igår! men jag tror NÅGON var upptagen med Runescape då...!? ;o)



Haha, tråkiga dater?? DET vore ju en succé att sälja! :oD

2009-02-16 @ 11:56:54
Postat av: Stefan

Hoppla, tanten tar sig ton! Roligt!



Det var väl efter vissa pikar framförda via Oo som bloggen fick lite tillsyn??!! :o)

2009-02-16 @ 12:36:37
Postat av: Linda till Stefan

Tanten va? Tack för den du!



Jaja, jag hörde att det var ett himla gnäll, och snäll som jag är tillmötesgick jag det! Snäll e vad jag e!! Xo)

2009-02-16 @ 15:26:27
Postat av: M

Få ungdomar använder kondom. Att tänka "Tur nu är jag säker för HPV-virus då skippar jag kondomen" är inte riktigt hur vi tänker.

Att inte vaccinera sin dotter är elakt. Man kan väl skydda sitt barn så gott man kan? För det är stor chans att ungdomar inte använder kondom och då är det väl bättre att göra skadan så liten som möjligt?

Och en dag vill man kanske ha barn och slutar använda kondom. Tänk om snubben smittar en då?

Eller om flickan blir våldtagen.

Men då blev hon säkert våldtagen för att hon klädde sig för utmanande och var för full va?

2012-10-27 @ 15:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0