En månad...

...är min uppsägningstid från och med denna dag. Under den tiden ska jag lära upp/lämna över till en annan Elanare som varit anställd längre. Efter förhandlingarna med facket hade de tydligen bestämt det så. Volvo var inte så glada, men accepterat ändå. Jag ringde Helena direkt efteråt. Fick senare ett mess tillbaka att Maria, min närmaste chef på Volvo blivit jättearg. Hon visste ingenting!
Menmen, det blev ett kort möte där han höll sitt lilla tal där han förklarade bakgrunden till varför det nu blev så här, och så fick jag skriva på uppsägningspapper. Det var första gången jag fick göra det. Så var det tack och hej.

Jag styrde stegen direkt till Korsgatan och till ett litet advokatkontor. En enkel platsannons hade gjort mig nyfiken, så jag hade bestämt mig för att kika förbi när jag ändå var inne i stan. Det kändes lite kuligt att kanske gå från ett multinationellt företag, till ett litet privat med en ägare och endast en anställd! Ett enkelt receptionistjobb med visstidsanställning kanske kan vara något för en som kanske kommer att kläcka barn framgent. I vilket fall, så blev jag nyfiken, men de hade hunnit gå hem för dagen. Får se om jag skickar en formell ansökan.
Sedan blev det uppdrag skor! Hittade ett par vita med bling-bling för halva priset (199, och ja, det är strassliknande grejs på sidorna!), och ett par hiskeliga blanka saker (några timmar under en klänning där de knappt syns får funka), också för 199 spänn! Det tyckte jag var ganska ok.
Sedan mötte jag Oo på "Lasse på Heden", där jag laddade för combaten med grillkorv och strips. Johan skulle på Frölundamatch med Andreas, så han blev kvar i stan medan jag styrde söderut.
Det var bra uppslutning, bara tre lediga platser och jäklar vilken energi jag hade! Hade Linda lite aggressioner att leva ut?
Nu efteråt är jag helt slut i armarna! Men det känns rätt gött.

Har jag sagt att Gulingen spinner som en kissekatt?

Knäppte en bild på min Oo när han kom genom dörren, strax efter mig. Liksom förra gången han var på match, så sammanföll våra hemkomster. Jag stannade och tankade och fyllde på spolarvätska också (och köpte en påse m&m:s). Sedan körde jag därifrån med tanklocket öppet... Linda är lite trött tror jag.
Har gjort en finjustering av vår inbjudan som ska mailas till diverse folk på andra sidan Atlanten. Det börjar ju närma sig nu!
Jag är dock riktigt stolt att jag fixade skorna på så kort tid! Okej, framför allt "fin"skorna tycker jag faktiskt är rätt fula. Men de andra silvriga jag hittade kostade sexhundra eller mer, och var öppna i tårna, och det varken gillar jag eller tycker de var värda.
Sportskorna kan var kul att ha, och framför allt bekvämare! Vi hade en liten idé på kul bröllopsbild, vilket vi dock tror blir svårt att genomföra, men det skulle vara Oo på en klassisk San Francisco-spårvagn och så jag springandes efter, med klänningen högt lyftad och riktiga lubbarskor! :o)

Nåja, det var denna dag. Imorgon blir det finslipning av CV och sådant, och så ut och jaga jobb som så många andra också gör. Jag trycker undan de negativa tankarna och försöker som sagt se möjligheterna istället! Jag tog mig friheten att boka in en träff som arbetsförmedlingen i Lerum hade om att starta eget, och så ska jag se vad det finns på vikariefronten som lärare.
Tror ni jag känner mig omotiverad att gå till jobbet nu eller?? Ööh.
Nu är det dock dags för sängen. Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Anna

Skriver en rad så här innan sängen. Jag är ÄNTLIGEN klar med pappersarbetet. Jag är INGEN ekonom.



Låter spännnade med det där lilla företaget. Jag tror du vinner på att gå och presentera dig "in person".



Jättetrist att du är uppsagd men du hittar något annat ganska snart. Du har en utbildning och du har en massa erfarenhet. Starta eget säger du? Vad vad vad?



Kanske du skulle fundera på författardrömmarna? I väntan på att något annat ska dyka upp. Nog för att jag vet att det är ett heltidsjobb att leta jobb.



Bulle i ugnen? Ja, men du det tar 9 månader innan den är färdig. Inte en månad. ;o) Än så länge tror jag ingen misstänker något... Eller har jag missat något (mellan raderna) på bloggen?

2009-02-26 @ 23:22:46
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Marita

ja det va snabbt fixat med skorna-löparskorna va betydligt fräckare än de riktigt silvriga-men du blir garanterat snygg i båda:))



Och vad billiga-199 kr paret-fynd tycker jag:))



Synd de inte va kvar där på advokatfirman för visst hade det varit bra o visa sig i egen hög person istället för o skicka en ansökan-det tror ju iallafall jag-åk dit idag vet ja:))



Tråkigt att du måste sluta-du ska se du snart hittar annat-du är så pass aktiv i dig själv o har bra förutsättning att hitta annat så jag tror alldeles säkert det kommer o fixa sig.



Jättefin inbjudan du fixat:))



ha en bra dag...vilket jag förstår om du inte kommer o ha...måste kännas vemodigt o ge allt då man vet man ej får va kvar...ungifär som innan semester man lägger ner lite innan.



Kram

2009-02-27 @ 07:31:03
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Marita

Jag glömde ju....hmmm...bulle i ugnen som anna skriver här ovan....har jag missat nåt eller???



är det mer än planer liksom???

2009-02-27 @ 07:32:42
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha! Nej, nej inget på gång vad jag vet i varje fall! :o) Det får liksom bli som det blir. Nu får vi väl dock se vad som händer, med tanke på omständigheterna. Ska jag börja knapra piller igen? Gillade dom ju inte, tonåring som jag blev i fejan!



Vi får se hur jag gör med advokaten :o) Det var som sagt ett väldigt spontant infall, men kanske jag ringer under dagen.



Anna: Jadu, en liten cliffhanger! ;o)



Kram på er!

2009-02-27 @ 07:53:25
Postat av: Elin

Vad tråkigt att höra om jobbet, men du verkar ha en gansak avslappnad och positiv syn på det hela och det är ju skönt. Vikarien.se är en vikariepool för lärare, och den verkar fungera ganska bra - vi använder den på skolan och både expeditionen och vikarierna verkar nöjda så det är ett tips!



Jag är imponerad över dina shoppingtakter - hittar både skor och klänning på första försöket! Hade jag inte fixat, men så heter jag ju "beslutsångest" i andranamn ;)

2009-02-27 @ 08:26:21
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Linda till Elin

Hehe, ja jag är riktigt imponerad och stolt över min insats! :o)

Tack för tipset, alla förslag tas tacksamt emot!

2009-02-27 @ 10:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0