Atschoo!

- Prosit.
- Tack.
Uppsnappat ur landskapet denna alldeles nyss.

Det var en trevlig känsla att rulla fram soptunnan till vägkanten innan man lämnade huset denna morgon. Jag vet inte om det är brukligt att man gör det här nere när man vet att sophämtning är på gång. Men jag minns att pappa alltid gjorde det (för att man var tvungen för att sopgubbarna inte skulle ignorera tunnan?).
Nu var det min soptunna jag rullade fram några meter för att underlätta för sophämtarna, och det kändes lite kul! :o)
Sedan passade jag på att premiärbesöka återvinningsstationen i Björsared för att mata minicontainrarna med glas och plast.

Medan Johan fick en baguette från Café Skåne, snällöl och gemytligt tjöt inne i stan, fixade jag kyckling med färska champinjoner, couscous och yogurtsås med spenat och vitlök. Sedan blev det BB - brasa och bastu!
Johan kom hem innan nio, och vi pöste framför tv:n en stund där jag fick sticka några varv på mössan innan vi gav upp och kröp till kojs.

Idag blir det direkt till Lindome efter jobbet. Den nya mäklaren erbjuder sådan där "homestyling" i form av nån som kommer och tittar, pekar och säger vad som måste fixas för att göra huset så tilltalande som möjligt. Mäklaren i måndags kunde några hållpunkter, som att ha någon form av färgklick i rummet.
-Men det kanske inte behövs i badrummet... (snett leende)
Nähä!

I eftermiddag och resten av veckan blir det engelska för hela slanten!

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är läskigt med homestyling. Jag inser att de hem jag fastnar för på Hemnet är just de som är fixade. Ingen kan ju bo såååå stylat och så kliniskt i normala fall? Eller? Du måste ju bara berätta vad de sa sen.



Imorgon kommer en snubbe och ska värdera vår lägenhet. På banken tror de att jag kommer att bli besviken - att värdet på min lägenhet har sjunkit massor på ett och ett halvt år. Vi får väl se.



Jag känner ett sug att få dra fram min egen soptunna till vägen. Jag känner ett sug efter en gräsmatta att sparka lite boll på eller bara låtsasfika på en filt med Emmas leksaker. Jag känner ett sug efter att INTE bo vägg i vägg med någon granne som hör minsta steg man tar, när man går på toaletten eller sjunger lite Sing star mitt i natten.



Idag ligger jag hemma i soffan och kurerar mig. Nu är jag less att sätta mig själv i andra rummet. Jobba eller bli frisk? Idag väljer jag att bli frisk. :o)



Kraaaam!

2009-02-04 @ 08:24:30
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anna

Blö för att vara sjuk! :o/ Men passa på att ta det lugnt när du har möjlighet?

Hehe, jo, det ska bli intressant att höra vad stylemänniskan säger. Att det är hopplöst? Intressant i vilket fall! :o)



När du framställer lägenhetsboende så där känns husinnehavet helt plötsligt extra trevligt! Jag har ju aldrig egentligen sett de där nackdelarna när jag bott i lägenhet! :o)



Krya på dig!



Kram!

2009-02-04 @ 10:35:59
Postat av: Elin

Nej, badrummet kanske inte behöver mer färg - kan bli svårt att få in mer där liksom! :) Men spännande att se vad de tipsar om och vad det kan ge!

2009-02-04 @ 10:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0