Vardagsmys!

Ljusen är tända överallt, brasan sprakar i kaminen, jag är genomvarm efter en bastu och behagligt trött i kroppen efter ett combatpass. På tv:n ser jag "rekordmatchen" på Ullevi och konstaterar att jag har det betydligt varmare och bekvämare än de dryga trettioen tusen på plats. Fia ligger på/vid mina fötter och Maja i mitt knä. Jag har tagit husses plats i soffan, husse som jag tyckte skulle ta kameran för lite kulig dokumentation från rekordmatchen. Undrar om han kommer ihåg att använda den. Därför riktar jag ned min skärm och förevigar hur Maja ligger på min arm, trots att det måste vara obekvämt guppande när jag skriver.
Det blev inte så många på passet ändå, men kändes gött att få köra, och med lite dåligt samvete körde jag några av de nya låtarna. En liten preview, smygpremiär, försmak.
Oo handlade häromdagen och fick ett infall av snällhet, och köpte en Alladinask till mig! Synd bara att han mindes fel att det var Paradis jag föredrog, men jag tyckte det var gulligt!
När jag så tankade innan passet kunde jag inte motstå gatroparen med sin stora bild av Paradisasken på! Men väl placerad i soffan och förväntansfullt skalat av cellofanplasten upptäcker jag till min stora besvikelse: Var är min Noisettepralin!?

 (Var?!?)


En vit stor sak har letat sig in i asken, liksom en Likörtryffel, hallå har de funnits där förut? Den jag hade för mig varit nåt chokladkrispigt är nu Cocos-kola, och den läskiga snäckformade Romrussin trodde jag hörde till Alladin! Bläh juh! Var det så längesedan jag åt en Paradis att jag missat att de gjort om innehållet? Jag trodde det bara skulle vara ljusa praliner utan skumma smaker och fyllningar! Noisetten var ju hela anledningen till att jag köpte den gula asken! Som tur var är Gräddnogaten (den största ovala) kvar, men den vågar de banne mig inte röra! Bu-hu, min noisette, kvällen som nästan var perfekt! Xo)
Just det, från och med imorgon eftermiddag är jag utan laptop i minst två veckor! Min trådlösa laptop har ju inte varit särskilt trådlös sedan dagen jag kom hem från Inet med den, men eftersom jag kunde dra en nätsladd genom hela huset och plugga in så har det ju gått bra. Dessutom var Acers telefontider 9-17, vilket omöjliggjorde ett samtal innan jultidernas kortare arbetstider. Killen jag till slut fick tag på var väldigt trevlig, och efter att ha förklarat problemet, slog han fast att datorn behövde lämnas in för service. I och med att jag faktiskt får trådlös kontakt när jag är i samma rum som routern, men inte annars, så trodde han att antennen som sitter i min skärm inte hade kontakt med nätverkskortet,  typ nåt sånt. Problemet är bara att Acer har sin service i Tyskland, så den ska hämtas av UPS imorgon för vidare transport! Hade jag kunnat ringa dom inom fem dagar efter köpet, så hade jag kunnat få en "DOA" eller något sådant, "Defect On Arrival" och antagligen kunnat byta in den mot en ny direkt i butiken. Suck!
Så det blir tillbaka till att blogga på gammelsega stationära ett tag igen, sedan är vi ju i Sälen en vecka där jag ändå tänkt använda Oos dator istället. Förhoppningsvis tar det inte så himla lång tid!
Nu håller nog Oo på att jobba sig genom trafiken och hemåt (Frölunda vann), och jag ska krypa i säng.
God natt!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jobbigt med datorn men skönt att de hämtar den och fixar det :)

2009-12-29 @ 21:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0