När jag kommer hem...

Min Oo är hemma, och ska nu inte iväg någonstans på ett tag vad jag vet! Frågan är nu om man ska låta honom sova, så han vaknar typ 02.49 pigg och utvilad? Eller ge honom en stund, men inte för lång så han får svårt att somna när det blir dags för "riktig" läggdagstid! Frågade lite försiktigt om han ville sova för natten, men fick ett mumlande nej till svar. Undrar om han ens förstod vad jag frågade.
Menmen, skönt att ha honom hemma i varje fall.




Vi har inte en enda julpinal framme! Utifrån måste det se ut som vi tillhör Jehovas eller något, och nya som vi är i området, finns det inget utrymme för grannarna att ifrågasätta den uppfattningen heller. Tänk om de visste att det är ren lathet från vår sida som gör att vårt hus är ett svart hål bland fasadbelysningarna, fönsterstjärnorna och ljusstakarna! Oo bryr sig inte om julpynt, och även om jag kan tycka det är mysigt med ljus och stjärnor, men overkill med överflöd av gardiner, bonader och dukar, så har jag svårt att uppbringa tillräckligt med entusiasm för att pynta på egen hand. Kanske är det också en rest av mammas martyrklagande varje jul som gör att jag inte heller vill lägga energi på att pynta för en annan som ändå inte bryr sig. Plockar jag fram ljusstakarna så är det för min egen skull, men finner det just nu inte mödan lönt.
Blir det så att vi firar jul med familjen Wennström och kanske syster nästa år, då jäklar ska det pyntas! Det är till och med Oo med på. Och eftersom vi har så högt i tak kan vi ha en stor gran, vilket de förra ägarna hade ett år!


Nu blir det middag! Och var inte oroliga, om jag ids kompletterar jag med en jordgubbssmoothie, och alla vet ju att jordgubbar är nyttiga! Typ. Och PÄRONjuice, ojojoj, rena fruktsalladen juh!




Kommentarer
Postat av: Anna

Oh så gott med popcorn...



Han såg ut att sova riktigt gott, låt honom sova du.



På tal om julpynt så räcker det långt med ett par röda blockljus en hög. Juligt och fint. ;o)

2009-12-08 @ 19:16:12
Postat av: Daniel

Så söööt han e! ;))

2009-12-08 @ 23:14:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Linda till Anna

Jo, jag var snäll och gjorde det. En stund! :o)



Jag lyckades bränna popcornen, så de fick den där lätta men distinkta äckliga smaken :o(

2009-12-09 @ 12:44:41
Postat av: Linda till Daniel

Visst är han? Och han e min!! :o)

2009-12-09 @ 12:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0