Lindas lördag

Somnar sent efter att ha fastnat framför tv:n och ett CSI-avsnitt. Sover ut, lagar omelett med bacon och tar det allmänt ganska lungt.


(Typiskt)




(Får nästan i mig hela!)

Skrubben har nästintill svämmat över av  vårt flitiga källsorterande, men vi har varit dets sämre på att besöka återvinningplatsen, så jag gör slag i saken och fyller Gulingen. Det är tidningar, kartonger, plats, metall, glas och pant till affären. Fia fick dock stanna hemma.





Ica Maxi hade nya spejsiga pantautomater. Den kunde till och med identifiera vilken flaska/burk man matade den med. Och de gamla maskinerna hade sådana där öppna/stäng portar mellan varje grej man stoppade i. Nu hade man fri sikt hela vägen in, så jag förundrat kunde följa två kronorsjulmusten en lååång väg innan den föstes ned till sitt kärl. Enkronorsmusten åkte lite kortare, medan burken hamnade i sitt fack. Coolt! De bakomvarande tänkte nog både en och två tankar där jag stod och fotade och glodde in i hålet! :o)
Sedan blev det lite proviantering, och den som har goda ögon kan kanske se att jag såg ett erbjudande jag inte kunde motstå!

På vägen ut var jag bara tvungen att köra ett extra varv i parkeringshuset för att få dokumentera denna plåt! Tyckte den var LITE grym! ;o) Någon som kan gissa vad det skulle stå på min plåt om jag hade för mycket pengar? GULING så klart!
Apropå Gulingen, så blev det lite påfyllan av luft i däcken innan Lisebergsparkeringen och Svenska mässan där Fitnessfestivalen pågick för fullt. Först teori om kommande pass, och det som var lite kul var att Oscar Peiro var med på denna release. För oss combatanter är han lite av en kändis, då han varit med i så många dvd:er på sistone. Till denna release var även "vår" Pernilla
Blomquist med, inte bara här på kvartalen, utan också i dvd:n! 


Hon höll i utbildningen när jag utbildade mig till combatintruktör, och då var hon också högstadielärare, men i andra ämnen. Nu jobbar hon dock heltid med träningen som mastertrainer i combat och pump. Till denna release var hon mycket bättre än förra gången, men så är det nog viss skillnad mot Fitnessfestivalen på Svenska mässan och salen på Lindholmen. Oscar är från Spanien, och med sig hade han Sara Martinez, så de var tre som körde skiten ur oss! Powerlåtarna var grymma, men muy-thailåten och fyran kändes sådär. Men som vanligt bör jag nog ge dom ett antal genomkörningar innan jag fått den slutliga uppfattningen.
Slutkörd kollade jag lite LesMills kläder och gick en vända i mässdelen. Mycket folk, mycket vältränat folk!





Middag...










... brasa ...













... nuläge!



Klämde in en dusch, start av tvättmaskin, tömning av diskmaskin, tömning av tvättmaskin och några toalettbesök också. LesMills bjöd på sådana där Vitamindrycker som jag gillar. Jag drack två, och undrar nu om de kanske har en viss laxerande effekt? Tack och lov att jag drack den andra efter passet!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul det måste vara att få vara med på såna där riktigt bra pass med riktigt duktiga instruktörer att inspireras av. :o)



Tänk vad man kämpar med källsortering när det fortfarande finns så många hushåll som inte sorterar alls.

2009-12-05 @ 21:51:36
Postat av: Linda till Anna

Ja, det är riktigt bra tryck! Jag som annars är en sådan deltagare som kniper käft, skriker som sjutton på dessa pass (tillsammans med alla andra)! :o)



Ja visst, men vi får känna oss lite duktiga, även om vi inte har kompost! ;o)

2009-12-05 @ 22:40:07
Postat av: Elin

Kul att vara mastertrainer, då har man lite att leva upp till ;) Men roligt att gå på ett pass där alla är instruktörer ju, kan ätnk amig att det blir full fart :)



Såg att du inte kunde motstå Juletiketterna, det är svårt att motstå dem i dessa dagar ;)

2009-12-06 @ 08:45:17
Postat av: Linda till Elin

Ja, det är säkert grymt kul, åka land (och världen) runt och bara instruera för peppade instruktörer! Som i och för sig också har höga krav, men ändå! :o)



Hehe, ja vi har inte många julklappar, men jag ids inte göra egna etiketter! Det är mera din grej kan jag tänka mig :o)

2009-12-06 @ 09:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0