God Jul?

gp.se kunde nog inte fläka ut det större på sin förstasida, och om det nu verkligen stämmer, kan jag redan se löpsedlarna och frontsidorna framför mig imorgon. "Smack-smack" överallt på varenda fasad och i vartenda tidningsställ kommer de drabbade att påminnas, få det i synen om och om igen. Utan arbete. Arbetslös. En uppskattning är omkring 8000 som förlorar sina arbeten i Västra Götalandsregionen. Å-t-t-a tusen! Och med den tuffa arbetsmarknad som vi redan har, kan jag bara vara ödmjukt tacksam över att Volvo inte gick med på att byta ut mig mot den äldre konsulten som nu fick gå istället för mig. Undrar hur det gick för henne? Fick hon ett annat jobb? Hade hon barn? Hus? Lån att betala? Efter Volvos nedskärningar lades det ut en annons inom hemtjänsten. 116 stycken sökte den enda tjänsten. Nu är det åtta tusen till som söker ny anställning. God arbetskraft och stor kompetens. Vart ska de ta vägen? God Jul? Inte för alla.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Dom får väl bli jobbcoacher eller jobba med huhållsnära tjänster, det finns det ju pengar till... sarkasm? Nääää...

2009-12-18 @ 16:48:50
Postat av: Daniel

Kom hit till Finland, här finns det jobb i finnnbyn med att mocka dynga å sköta om djuren!

2009-12-19 @ 11:19:32
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Linda till Stefan

Typ...och så Ericsson var det va som lade ner i Gävle? :oI

2009-12-19 @ 20:50:42
Postat av: Linda till Daniel

Men om allihopa ska emigrera dit, förlorar nog Finnbyn sin charm! Men fin tanke! ;o)

2009-12-19 @ 20:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0