God Jul!

Tillbaka i soffan denna julaftonskväll, hemma från ett antal timmar i Lindome och familjen Nicke, Anna, Ida och Hampus. En lugn och skön dag med sovmorgon, tillagning av de tunna revbensspjällen och "Förtrollad" i soffan innan vi åkte. Spjällen blev faktiskt riktigt goda, men Anders hade antagligen bara fnyst åt dom. Nu fanns det inga andra, så de gick åt i varje fall, men senapssillen som Tomas införskaffat i Feskekörka var riktigt god! 
Ett spontant fototillfälle visade sig ge Oos hela morssida! Morbror, mor och mormor! :o)

Medan Kalle gick på tv:n hjälpte jag Anna i köket med att förbereda och ställa fram den som vanligt alldeles för stora mängden julmat! Medan Hampus ätit upp på tre röda eftersom paketöppningen skulle ske efter maten, tog vi det lugnt och åt tills det kom ut genom öronen! Sedan fick han vänta ytterligare medan vi röjde undan, stackars pojk! ;o)
Sedan kom Tomten på oväntat snabbesök innan klapphögen började betas av!
Oo fick ett armbandsur i titan av mig, samt en Frölundahalsduk som jag spontaninköpte när vi var och såg en match för ett tag sedan.
Ingen har väl missat Ikeareklamen? Jag har alltid fnissat åt den, då presenterna killen gör i reklamen är typiskt en sådan sak jag kan tänka mig att Oo skulle ha kunnat göra som barn!
Vad tror ni jag får i mitt första paket från honom så? Jo, en "egentillverkad smörkniv", direkt från vår egen besticklåda och personifierad till oigenkännlighet!






Min duktige Oo, han hade till och med "graverat" den!
Vi hade tagit med Super Mario Wii och våra två handkontroller, så vi nu kunde spela fyra stycken samtidigt! Det var svårt, men riktigt kul!
Förutom den finfina smörkniven fick jag även en "wake-up"-lamp av min Oo! Han hade noterat mitt intresse för dessa, så till nästa arbetsdag ska jag vakna upp till "dagsljus"! :o)
Imorgon är vi bjudna till Andreas och Elin, på lördag till Oos föräldrar, och på söndag har vi lunchen hos oss innan det är måndag och vardag igen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, vilken kul julklapp! God fortsättning!

2009-12-25 @ 11:57:17
Postat av: Elin

Sicken händig karl du har ;)



Vi ses sen! :)

2009-12-25 @ 13:33:09
Postat av: Linda till Anna

Hehe, tack detsamma!

2009-12-25 @ 14:50:13
Postat av: Linda till Elin

Ja, jag är så stolt över honom! Fast inte lika stolt som han är över sitt eget verk! ;o)

2009-12-25 @ 14:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0