Annandagen

Hehe, kanske man borde dammsuga fönsterbrädorna lite oftare! Men å andra sidan ligger dessa så högt att man ändå inte ser massdöden som ägt rum där. Annars hade jag ju dammsugat oftare. Eller kanske inte.

Grejat ytterst lite inför morgondagen. Sen lunch hos Monica och Tomas som också hade farmor på besök. Därefter handlade vi på Maxi, och passade också på att hamstra lite julgransprydnader, ljusslingor och utomhusfacklor inför nästa år! :o)
Vi har ju bestämt att vi ska fira hos oss så, och när det nu är rea på julgrejor, som halva priset på Maxi, så är det ju bara att passa på!
Till middag blev det pizza till Oos lycka, men då vi fortfarande har problem med mottagningen, satt han uppe på loftet och kollade på Frölundamatchen. Det är någon av kopplingarna som inte leder ut parabolsignalen rätt. Bilden blir väldigt kornig, men kopplar man direkt från parabolen så är det ok. Eller något sådant. Jag har nog inte riktigt greppat hur det är kopplat och signalerna går, men det är så skumt att det så plötsligt blivit dålig bild!

Om drygt en vecka åker vi till Sälen! Vi får vistelsen, skidhyra och liftkort som julklapp av Monica och Tomas, och stugan är redan bokad inför nästa år igen, alltså 2011! Det har verkligen blivit en tradition, vilkens första gång skedde strax efter jag och Oo träffats. Hur tänkte jag egentligen som vågade följa med och tillbringa en hel vecka med hela hans familj i så tidigt skede? Så de måste ha undrat vad jag var för en....och nu fyra år senare åker vi dit igen som gifta! Vem kunde tro det när jag skrev i hans gästbok där på Spray Date? :o)

Nu har han dragit en antennsladd från dvd:n på loftet och ned till sovrumstv:n så han kan ligga i sängen och kolla med bra bild. Själv har jag ju min nätverkssladd från arbetsrummet och ut till soffan. Dessutom brukar Oo ha sin laptop på köksbordet med strömkabeln rätt över golvet, så nu får man verkligen inte dra fötterna efter sig! Så snyggt och fint så.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka charmiga små flugor...



Jo, jag minns också din resa. Du var inte alldeles såld på det. Men åkte ändå.



Kablar är ett stort problem. Speciellt när man är smått beroende av datorn. :o)

2009-12-26 @ 22:27:55
Postat av: Linda till Anna

Jag vet, fatta hur Johan måste ha förvridit huvudet på mig!? Det var nog pusslen han kom med på julaftonen som gjorde det! ;o)

2009-12-27 @ 10:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0