Det är något särskilt...

... när man tillsätter den dyra kryddan vid säsongens första lussebak, och dess väldoft sprider sig i köket! Är det bara jag som finner den sanslöst god och mysig? Hur kan somliga föredra lussekatter utan saffran? Då är det enligt mig inte lussekatter, utan på sin höjd vetekatter eller nåt!

Oo är på väg hem, men lär inte vara framme förrän ikväll någon gång, pigg och glad. Not. Xo)
Fia är ute och traskar, Maja kring mina fötter. Combatmusiken går på stereon och degen jäser på spisen. Mm, ser fram emot nybakta lussekatter med ett glas kall mjölk! Det blev sådan där risgrötskorv till frukost idag förresten, och innan denna dagen är slut och herrn i huset kommit hem, lär jag ha hunnit passa på att käka fiskbullarna också!

Apropå combatmusiken, så lade jag ju in låtlistan här för ett tag sedan. Sista powerlåten är riktigt bra, men speeda upp den cirka 1000bpm så får ni tempot på combatskivan! Det tempot är det inte här! Men så är det generellt på de flesta låtar i och för sig. We-hoo!


Kommentarer
Postat av: Elin

Mmmm, lussekatter ska innehålla saffran, och doften är ljuvlig! :)

2009-12-06 @ 11:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0