Betson?

Jag är inte en sådan som slår vad. Eller väldigt sällan i varje fall. För det är jag alldeles för feg, för även om jag känner mig 99,9 procent säker på min sak, kan min kaxige motståndare rubba min tillförsikt. Oo behöver ha tv:n på för att kunna somna, vilket jag har lite svårt att förstå, då han kan somna på tre röda i vilken position som helst. Själv föredrar jag mörkt och lugnt (om det inte är combat på tv:n förstås), och även om det är mysigt att ligga sked eller ihopslingade, så behöver jag relativ frihet på rygg när jag väl ska sova. Risken med att ha tv:n på är att jag fastnar i vad det nu än må vara för meningslöshet som visas, och måste se klart. Därför brukar vi ställa avstängningstimer, och när den väl slår av, finner jag mig (oftast) i mitt öde och försöker somna (vilket brukar gå fort då). Grejen är bara att Oo brukar vara den som lägger beslag på fjärrkontrollerna, och därmed enligt mig, ansvaret för att avstängningen är aktiverad. Detta brukar han glömma, så en vanlig sängprocedur brukar vara:
-Har du ställt timern?
-Ja, eh, självklart! Följt av att han snabbt plockar upp kontrollen och aktiverar avstängningen.

Eller:
-Har du ställt timern?
-Ja
-Säkert?
-Ja, tror du mig inte?
-Nej.
-Nehej, ja men ställ den då!
Och så langar han över kontrollen till mig.


Många gånger ställs timern, han somnar direkt och jag får famla efter kontrollerna på hans sida för att själv kunna stänga av tidigare och slippa fastna framför "Animal resque" eller nåt.
I förrgår gick diskussionen lite annorlunda. Jag trodde inte han ställt timern, och då skulle han slå vad. Naturligtvis hade han ställt den förbenade timern då, så när jag kom hem från combaten igår var det bara att ställa sig i köket och laga middag!



(Typiskt)

Notera bältet. Det köpte jag någon gång medan jag bodde i Umeå, dvs minst sju år sedan och är det enda jeansbälte jag har. Det börjar bli lite slitet, men snacka om tråkig utgift! Fast när jag tänker efter, så har jag ju faktiskt andra bälten, sådana där "tyg-armé(?)-bälten"! Kanske ska rota fram dom någonstans.
Fick fyra deltagare på passet, varav en ny som var jätteduktig! Ikväll är det Kållered, och när nästa release är så pass nära nu, tänkte jag byta ut några fler låtar till gamla favoriter. Har inte riktigt bestämt mig för vilka ännu bara. Jag måste ju komma ihåg koreografin också. Men sedan är detta mitt sista torsdagspass innan vårschemat börjar, då mitt pass inte är med på julschemat. Lite bra på ett sätt, då jag kan fokusera lite mera på den nya koreografin och träna på den istället.

Efter middagen var det inte mycket kvar av kvällen, men vi hann ta livet av Mario och Luigi femtioelva gånger medan vi kämpade oss igenom ett fåtal banor. Det är ju inte lättare att spela två samtidigt kan jag säga! Tack och lov för "bubbelfunktionen", där jag lungt kan sväva mig igenom och betrakta Oo som hoppar och springer över lavafloder och avgrunder! :o)

Inte klokt att det är jul om två veckor! Känns inte ett dugg som det, så jag måste nog inse fakta och se till att få iväg klapparna jag har till Stockholm. Annars tror jag faktiskt att vi är rätt klara på klappfronten. Gott att inte ha så många att behöva köpa till!

 


Kommentarer
Postat av: Oo

Gott med mat!!! :) Varva Mario ikväll??

2009-12-10 @ 12:22:02
Postat av: Oo

Studerade din header lite... Du får ju ha "Fia i bunke!"

Puss

2009-12-10 @ 12:23:01
Postat av: Oo

Och sen får du ju ha "Gulingen/Cachemobil"

2009-12-10 @ 12:23:53
Postat av: Linda till Oo

Men Oo! Det rymdes inte!



Tror du verkligen vi hinner det? Du dör ju bara hela tiden! Xo)

2009-12-10 @ 12:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0