Tuesday

Inte riktigt den vanliga vagmorgonbilden jag brukar ha! Vi hade tankt ta BART (Bay Area Rapid Transit) in till San Francisco, men da parkeringen var smockfull, och tiden plotsligt blev knapp, tog vi bilen hela vagen.
I Gotet har vi val som mest fyra filer? Och da inne i stan.
Har ar det minst fyra, i over en timme innan downtown, och flodet av monsterbilar slutar aldrig!




11.00 var vi inbokade i City Hall for att ansoka om "marriage license" (stavas det sa?).








(Tank om vi inte blir godkanda??)










(Nagra minuter senare!)











Darefter promenixade vi till Lombard street, varldens krokigaste gata. Men det var inte bara den som bjod pa haftiga bilder och roliga upplevelser. Bara gatorna var en upplevelse i sig! Men efter en flottig pizza pa "Round table pizza", kandes det pa ett satt ok att jobba sig upp for de backarna!
Av nagon anledning kandes det plotsligt begripligt med alla bilar. I varje fall i San Francisco! Pust!

Coola vyer over Golden Gate och Alcatraz, langstrackta gator och tradbussar.


(Alcatraz i bakgrunden)

Lombard street var verkligen krokig! Helknasig! Och bilar korde dar, folk hade sina infarter langs med!



Inte langt fran megakrokiga gatan lag Norska sjomanskyrkan dar vi ska gifta oss! Jattefint  med utsikt over bukten.
Och bade norska och svenska flaggan!

Promenerade sedan tillbaka till bilen genom China town. Det var verkligen som att kliva in i en annan varld, dar jag helt plotsligt smalte in, och Oo stack ut! Dock stack vi bada upp genom att vara langre an de flesta! :o)

Dubbelvaningsbron tillbaka, och Oo visade mig Pleasanton och Livermore. Dar han pluggat, bott och jobbat.
Jag hittade aven en frisor i Pleasanton dar jag ska vara 09.00 nasta lordag. Insag att extra hjalp var nodvandig for att fa till den frisyr vi tankt, sa lite clipextensions fick inhandlas for dyra pengar pa det narbelagna Stoneridge mall.

Igar fixades Oo klader, och jag bokade tartan! Det var ju inte ett dugg lattare att bestamma sig val pa plats! Sugar Butter Flour var ett mysigt litet konditori i San Jose med hjalpsam personal. Jag velade mellan den rosaprickiga och blommiga. Samtidigt fastnade Oo for tartan med pingvinerna pa toppen. Vi finurlade ett tag pa att ha snogubbar istallet pa nan tarta! Men jag kunde helt enkelt inte bestamma mig!

Men till slut blev det en "Sverige-tarta"! Da vi blir cirka 20 pers, blir tartan tva vaningar, bla med gula bommor strodda fran toppen! Inga snogubbar... :o) Blir intressant att se hur den kommer att se ut!

Nu sitter Oo och spelar spel med Holly, och Rylee visar oss sin minnesbok fran Europa, da de bland annat halsade pa oss.

Kommentarer
Postat av: Marita

Tjihoo va skoj med fler nya inlägg-visste väl du inte kunde vara här ifrån:))

Vad mycket skoj ni redan hunnit med-underbart med alla fina bilder du lagt ut.



Ska bli intressant o se tårtan på bild sen.



Fortsätt o njut av semestern.

Här är det jättegott väder idag iallafall-just nu har vi 20,4 grader ute-så jag ska genast bege mig ut igen o ta vara på vårt fina väder-för det lär väl inte stanna allt för länge är jag rädd.



Kram marita

2009-04-29 @ 13:20:25
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Hehe, ja, far bruden sta med kameran i hogsta hugg? :o) Men klart jag maste ha bilder pa tartan!

Ah, vilket vader ni har! Har ar det faktiskt lite kyligt emellanat, framfor allt i SF blaser det lite smakyligt.

2009-04-29 @ 19:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0