Lönesamtal!

Kom till mitt skrivbord, och det slog mig: Jag har ju lönesamtal idag! Tillfället då man liksom ska framhäva sig själv, motivera varför man förtjänat en lönehöjning á la fläskig! Urk.

Stickningen ser nu ut såhär. Jag tycker det är jättesvårt att byta färg! Hur gör man för att undvika hål vid färgövergången? I beskrivningen står det bara att man ska se till att tvinna garnen ordentligt, men den andra färgen får ju inte komma fram i den andra!?


Desto lättare är det att lämna blod! Efter jobbet anslöts vi på Sahlgrenskas blodcentral. Mitt blodtryck var trevliga 75, så de dryga 90 jag hade där för några månader sedan är ett minne blott. Blodvärdet var också ok, medan det för Oo var lite lågt. Dock hade vi exakt samma: 138!


Vi fick båda järntabletter med oss hem. Plus påskägg! Det är alltid trevligt att lämna blod. Glad och trevlig personal och gott fika. 
Kvällen blev lugn med köttfärspaj och ett läskigt avsnitt av CSI. 

Drömde otäckt om mitt eget bröllop. Är det bara för mig som en verklig kissnödighet nästlar sig in i ens drömmar?
 

Kommentarer
Postat av: Marita

Ja usch lönesamtal är inge skoj-jag hatar o sitta o säga hur bra jag är o varför just jag ska få mer betalt än nån annan typ....olustigt tycker jag sånt är....var på ett själv här för ett tag sen...rys...



Vad duktiga ni är som lämnar blod-en stor heder åt alla som gör det tycker jag:))



ha en bra dag//Marita

2009-04-07 @ 09:43:01
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Elin

Lycka till med lönesamtalet idag! Tycker att det är lite jobbigt när man ska tala för hur bra man är och hur mkt man är "värd"! Hoppas iaf du får ett ordentligt påslag :)

2009-04-07 @ 11:31:52
Postat av: Linda till Marita

Tack, ja det känns bra att kuna göra en sådan insats! Det är ju så relativt enkelt :o)

2009-04-07 @ 13:07:35
Postat av: Linda till Elin

Tack! Ja, det hoppas jag också! Får inte besked dock förrän i slutet på maj! :o/ Vill ju veta emd en gång! :o)

2009-04-07 @ 13:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0