Hej å hå!

I fredags skrev vi på!

Direkt efter jobbet hämtade jag upp Johan hemma. Han hade med posten, där jag fått födelsedagskort från Johans mormor, Stefan och Anna! Annas lilltös Emma hade fått tycka till, så där var det två kort till. Bland annat "Grattis till körkortet"! :o) Tack, tack!

I ett strilande regn anläde vi till Angereds centrum och Homes kontor. Där mötte vi mäklaren och det säljande paret för första gången. De var jättetrevliga, så hela processen gick väldigt bra. Vi knödde in oss i ett litet rum och Åsa, mäklaren gick grundligt igenom kontraktet. Lite förtydliganden, svar på frågor, och insticksprat innan vi fick sätta vår signatur på varje papper, och namnteckning på erfordliga ställen i det tre exemplar och tretton sidor långa avtalet.
Därefter åkte vi till Johans föräldrar och firade med pizzamiddag!
Vi somnade tidigt utan problem, för nästa morgon var det dags för innebandy! När larmet ljuder dumförklarar man sig varje gång. 07.00 en lördagsmorgon, och man ska upp för att spela innebandy! Men denna morgon vaknade vi före klockan, och låg och mös och pratade innan det var dags att kliva upp.

Slut i kroppen kom vi hem till en aktiv höststädning i området. Jag och Johan tog hand om den skylift som han hyrt för att ansa bland träden. Han gled omkring bland grenarna och sågade, och jag plockade, släpade och dumpade nedfallet i kontainern. Efter några timmar bjöds det på ärtsoppa, och behöver jag säga att den var smaskens? För övriga erbjöds även den sedvanliga punschen. Därefter troppade människorna av mer eller mindre, och försvann in från det ruggiga duggregnet.
Vi höll ut några timmar till, innan vi konstaterade oss nöjda med vår insats, packade ihop och gick hem. Efter en varm dusch slocknade vi nån timme i sängen. Väcktes burdust av Johan (som ställt larmet på fel dag fick jag höra sedan), som gav mig 20 minuter att klä mig fint!

Fortfarande smått sömndrucken ankom jag till Johans föräldrar, där de uppklädda mötte oss. Av de alla tre fick jag en jättegullig mugg, och en ny digitalkamera! (Min gamla hamnade ju i asfalten, så displayen sprack). Kolla katten på handtaget! Därefter hoppade vi i bilen och styrde kosan mot stan. Jag var vrålhungrig, och sade också det. "Klarar hon sig tills dess?" Hörde jag föräldrarna säga där fram.
??
Jag antog att vi skulle käka middag någonstans, och så frågar de om jag kan tänka mig något snabbt på grillen vid Heden?
-Ööh, visst. Men så mumlar Monica något om "Gothia" när vi svänger in på Lisebergs parkering. Aha, vi ska käka i "Gothia towers"!
Nehej, vi ska till Rondo och se på Nanne Grönvalls show "VILD"! Innan denna, ska vi äta trerätters showmeny som bara gjorde mig mätt! 
 

Jag gillar verkligen Nanne, de många låtar hon har, och showen var riktigt bra! Vilken födelsedag det blev! Jag och Nina hade ju tänkt bjuda Monica på denna show som tack för hjälpen med pappas bouppteckning, men så snappade ju Johan upp detta, och lurade mig så totalt! Det var därför Monica var upptagen på helgerna när jag ringde och föreslog det. Vi skulle se hur helgerna såg ut i november istället! Jo tjena!

Intensiva och roliga veckor! Har nog inte riktigt insett att jag faktiskt skrivit på för ett hus! Det var bara drygt två veckor sedan vi var på första visningen! Och Johans enda respons på tipset jag skickade via hemnet: "Inte Olofstorp!" Nu ska han flytta dit! Moahahaha!
Så hur vi ska fira jul och nyår? I flyttkartonger! Och jag har nog nästan aldrig sett fram emot en julhelg så som jag gör mot denna!

Nu är Johan på fotbollsskolan, så jag ska passa på och köra igång en tvättmaskin och ta ett tag med dammsugaren.
Nästa vecka ska det bli lite lugnare. Combat bara på tisdag, besiktning av nya huset på fredag. Jag ska försöka komma ifrån jobbet och vara med.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken kul överraskning! Jag sa ju det, att det var din speciella dag igår! Klart du skulle bli firad på något sätt. :o) Kram.

2008-10-12 @ 10:07:03
Postat av: Elin

Vad roligt med överraskningar! :) Låter som att du fick en riktigt fin födelsedag!! :)

2008-10-12 @ 10:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0