Gulingen rullar vidare...

Jag tycker om min guling. Jag tycker väldigt mycket om min guling. Guling har kostat mig många kronor sedan jag hämtade den i Uppsala för drygt ett och ett halvt år sedan. Byte av kamremspaket, service, verkstadsbesök pga ojämn gång, inbrott med lite komplikationer, verkstadsbesök och service. Tusenlapparna har fladdrat iväg, men ändå har jag troget försvarat min guling.

Idag skulle vi satsa på stort och käka kebabtallrik till lunch. Vi packar in oss i guligen för att åka den ca 1,5 kilometer korta biten till restaurangen. Jag tycker den drar åt vänster och inte riktigt känns som vanligt. Punktering? Dåligt med luft? Jag får kolla när vi är framme.
Ska svänga skarpt vänster in i parkeringsfickan. Skraap!!
Ställer mig på bromsen och inser direkt att gulingen står på fälgen, kikar ut och konstaterar faktum. Jahapp, halvvägs in i fickan är det bara att plocka fram reservdäck och domkraft. Var är bultarna då? Jo, bakom en liten käck lucka i fälgen. Kommer vi igenom den? Jo, om vi har en insexnyckel. Har jag det? Nej!
Tur i oturen är att restaurangen ligger inte långt ifrån Volvoverkstaden, så jag sprintar dit och får gå ut till verkstadskillarna som hjälpsamt letar fram en nyckel som borde passa. Gör den det? Nej!
Jag sprintar tillbaka och de lyckas leta fram storleken under, och vi kommer åt bultarna.
Svettig och speedad kan jag så till slut inta min kebabtallrik.

Reservdäcket är ett riktigt däck som bra är, men nu åker alltså vinterdäcken på lite tidigare än planerat. Måste bara kolla vilket skick de är i först. Det fanns ju risk att nya sådana var ett måste, vilket nya sommarsulor nu är i varje fall!

Gulingen gör det inte lätt för mig, men jag gillar guling ändå! Jag menar, alla kan ju råka trampa på något vasst? Vi hittade ett misstänkt hål, och var det så, så är det ju egentligen mitt fel. Jag skadade gulingen! Förlåååt!

Komma ihåg lista:
- Alltid se till att ha buffert på kontot för oväntade gulingincidenter.
- Fixa insexnyckel och placera i gulingen (nästa gång är jag mitt ute i skogen, mitt i natten!)
- Jag skrev kontobuffert va?
...


Kommentarer
Postat av: Marita

Aj ja ja-det blidde en lite dyrare kebabtallrik det-nytt däck är ju inte gratis precis.

Surt:((

Ja ja sånt man sällan kan rå på.



Ska nog se till att allt finns i vår bil med-utifall nåt skulle hända.

Vårta vinterdäck är redan på-glad för det för imorse yrde det runt en del snö när jag gav mig iväg till jobbet-inget som la sig men dock ändå snö...

//marita



2008-10-31 @ 15:03:43
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Linda till Marita

Oj, så ni hade snö i morse? Ja, då är man glad att man varit förutseende och bytt i tid!

Ja, visst är det lite surt, men det är bara att le, det kunde alltid ha blivit värre! :o)

2008-10-31 @ 15:19:23
Postat av: Elin

Oj oj, lilla gulingen! Den gör det inte lätt för sin ägare den... :)

2008-10-31 @ 15:26:51
Postat av: Marita

Linda....det va inte mycket till snö-där vi bor i utkanten lite på höjden va det stora flingor men ju närmare centrum man kom gick det över till regn.



Bra tanke-det kunde allt varit värre:))

2008-10-31 @ 16:13:30
URL: http://amors.blogg.se/
Postat av: Anna

Hehe, kanske inte är det bästa för plånboken att fästa sig så mycket vid en bil - bara för att den är gul. ;o)

2008-11-01 @ 08:00:45
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Svågern

Jag sa ju att du skulle köpa en Corolla ! Men du skulle trilskas och inte lyda ! Skyll dig själv...

2008-11-01 @ 12:25:33
Postat av: Linda till Anna

Nej, men den är inte bara gul, den är min guling! :o)

2008-11-02 @ 17:44:32
Postat av: Linda till svågern

Corolla? Guling är mycket snyggare! Du är bara avundsjuk!

2008-11-02 @ 17:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0