21.22

Hej å hå! Vi har valt mäklare, och redan haft denne på besök. Så klart blev det fullt upp med möte och ärenden sista timmarna, så jag hann bara kika på mailet från Johan som sade att Homes mäklare skulle titta in redan denna kväll! Jag blåste hem för att hinna städa undan det värsta, men medan jag hade Johan i mobilen för att säga att jag var på väg, så ringde mäklaren på dörren.
Jaja, de har väl sett de flesta hem kan jag tänka mig...

De hade hunnit beta igenom det mesta när jag kom hem, och han uppskattade ett utropspris på 1,9 miljoner. Avtal tecknades, tid för fotografering bokades, liksom dag för visning. Fotografen kommer på onsdag!
Så vi som tänkt ta med middagsmat upp till Johans föräldrar och titta på GAIS-match, fick snabbt ändra om planerna! Pizzamiddag och sedan städning! Eller snarare röjning! Har ni varit på visning, eller sett hus/lägenheter på nätet? De är ju så gott som sterila, med alla personliga ägodelar bortplockade! Vi har bara knölat in grejor i skåp, lådor, garderober och alla möjliga krypin!
När fotograferingen och sedan visningarna är över, får vi gå på skattjakt för att hitta alla våra grejor igen!
Imorgon har jag ju mitt pass på Kållered, så Johan får ta trädgården då. Lite synd att "förstöra" vår grönslemmiga fina damm, då dess misskötta elände för en gångs skull varit perfekt till Halloween! :o)

Sedan får vi ta det sista som återstår när jag kommit hem.

Nej, det var vår lilla rast! Nu ska vi fylla bilarna med allt bröt vi hittat, så det är gjort till i morgon bitti då vi ska förbi tippen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk positivt, ni får det rejält städat i flera dagar eftersom det är fotografering och sedan visning och kanske nån visning till för de som är extra intresserade och "måste titta en gång till innan de bestämmer sig". Kanske blir det till och med någon veckas kliniskt hem... ;o) Usch, vad jag är dum. Själv hatade jag att ha mitt hem ute på webben. Vi hade visning av lägenheten när jag låg på bb med en nyfödd Emma. D åkte hem och städade strax innan mäklare och intressenter dök upp...

2008-10-06 @ 22:13:53
URL: http://andasblogg.blogspot.com/
Postat av: Linda till Anna

Jomenvisst, det känns faktiskt inte så dumt att ha det så renplockat som det är nu. Värre bara när man öppnar skåp och garderob! :o) Jag har dock inget emot att ha det så, om det leder till snabb försäljning! Men man vet ju aldrig. Det är ju inte bästa säljtiderna nu om man säger så...

2008-10-07 @ 08:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0