Vintersulorna på!

Godis e gott! Måste ju bara visa vad vi fick av Andreas och Elin på festen! Tror ni dom känner oss eller?? Nu gäller det bara för mig att hålla koll på den, för om Johan får fria händer kommer den vara slut på tre dagar!

Gulingen har så fått på sig vintersulorna. De var faktiskt i gott skick, så underbare Johan lastade in dom i goldie efter jobbet och kom till undsättning. Eftersom de var i så bra skick, och vi ändå var igång, bytte vi ut allihopa. 34 minuter tog det! Dessa däck är mycket smalare, och eftersom jag aldrig bytte förra vintern hade jag glömt vilken otrolig skillnad det är när man kör! Oj, vad lätt man rullade! Så nu kan snöstormen komma bäst den vill!
Jag hade ingen koll på vilka som skulle sitta var, men rotationsriktningen guidade oss till rätt sida i varje fall. När jag skulle fylla på luft märkte jag att det var dubbla ventil"korkar", och undrade konfunderat varför. Upptäckte att det stod "LR" (Left Rear) på den. Aha, smart! Då visade det sig att vi lyckats sätta bakdäcken fram och framdäcken bak. Så typiskt.
Men skit samma. Balanseringen verkar ok, även om trafiken hindrade mig att testa i några högre hastigheter. Vi får se. Bara för att det är gulingen så lär jag väl måsta byta och sätta dom rätt...

Nu har vi käkat pastasallad till middag (som vi också fyllt lunchlådorna med på morgonen, så ja, det blev både till lunch och middag). Men nu har vi i varje fall tömt den ena skålen, när vi käkat morgondagens lunchlådor!
Jag fryser som en galning! Ett hett bad står på kvällens program innan stickningen ska få avsluta denna dag. Johan ska och spela Korpen-match i innebandy klockan 21 (!).
Min outfit kom med bland dom man kan rösta på! En del var riktigt bra, kul att se vad alla hittat på!

Ha en fortsatt bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill också ha badkar!!! Det är inte alls samma sak att stå i duschen i en timme. Boken blir liksom så blöt. :oP

2008-11-03 @ 20:34:59
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Elin

Hehe, när vi hittade den flaskan så tyckte vi att det innehållet var perfekt för er, vet inte varför?! ;)



Bad är skönt! Efter vår promenad igår så blev det bad för mig! Riktigt härligt! :)



Har varit inne och röstat på dräkt 148 - tyckte hon var helt klart snyggast! :)



2008-11-03 @ 21:29:45
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Hehe, och blir liksom inte samma sak att stå med en bok i en påse och greja :oP

Nej, badkar är inte så dumt ibland, oavsett om det är gult! :o)

2008-11-04 @ 08:00:15
Postat av: Linda till Elin

Ja, och vattnet ska vara så hett att man nästan förstår hur humrarna känner det på väg ner i grytan! :o)



Åh, man tackar, man tackar! :o)

2008-11-04 @ 08:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0