Råttjakt

 Jepps! Dammsugaren har fått sig en omgång och slurpat i sig alla möjliga otäckheter. Det rasslade i slangen av ovannämnda, och risslade i mig av tillfredsställelse! under sängen kan man se det "renare" partiet där antagligen en av katterna gjort ett försök att damma lite. Körde bara ner kameran och knäppte... Längst bort skymtar Johans klädhög. Toaletterna återstår fortfarande och nedervåningen tar jag...nån annan gång. Vi är ju ändå inte där lika mycket! Tihi!

Agerade taxi åt Helena efter jobbet, då hon hade ett paket väntande på Företagsposten i Lindholmen. Hämtade och skjutsade henne hem. Jag tror hon börjar inse att det faktiskt inte är så dumt att ha körkort (och bil) ibland! Christoffer ringde flera gånger och påpekade att han nu sett 003, och 137. Tills jag själv mötte en! Och inte nog med det! Fick 138:an framför mig i Kållered! Moahaha!

Flytten på jobbet är väl nästan mer eller mindre spikad nu. I mitten på december flyttar vi från PVV och vår inhyrda plats hos Volvo IT, till PVH och "våra egna". Jag gillar ju vårt hörn! Nu kommer vi att hamna i ett kontorslandskap med obefintliga avskärmare! Just det. No more blogging! No more pictures taken! No more stickning!
Inte fattar jag hur det kommer att fungera, då jag pratar så mycket i telefonen (du trodde jag menade stickningen va?). Jag kommer ju att reta gallfeber på alla, för jag vet ju själv hur störd jag blir om jag vill koncentrera mig, eller själv försöka prata i telefonen. Jag blir rådistraherad!
Flytten innebär också att vi hamnar våningen under inköparna, dvs hur snart efter de fått reda på min nya närbelägna position, kommer de att sluta ringa och istället leta reda på mig? Då blir kanske de andra så störda att jag till slut  får egen plats/hörna? Inget ont som inte har något gott med sig brukar man väl säga?

Johan drog precis till sin innebandy, så jag ska påbörja middagen. Fläskfilé med potatisgratäng får det bli, då avsaknaden av margarin medförde att köttfärspajen får vänta. Typiskt. Vi som planerade matveckan så bra.
Göteborgarna hade visst passerat halvmiljonstrecket i invånarantal nu. Januari 2009 blir de två till!

Men vänta nu. Några varv hinner jag allt sticka innan jag börjar skala potatisen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Men hallå? Kan man få numret til din chef? Du måste ju kunna fortsätta blogga ju! :)



Hmm, är det inte Lerums kommun som får två invånare till????

2008-11-20 @ 19:29:50
Postat av: Linda till Elin

Ja, kan du inte proklamera så jag får göra det?? Xo)



Lerum får tyvärr inte äran att tillägna sig våra underbara personligheter. Olofstorp tillhör faktiskt Götet, även om jag kan hålla med om att Lerum verkar mera logiskt rent geografiskt!

2008-11-20 @ 19:57:23
Postat av: Anonym

Ååå Nämen, då är inte mina geografiska kunskaper vad de borde vara! :) Men Göteborg blir ju glada =)

2008-11-20 @ 20:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0