Tut-tuuuut!

     
Blev besatt av månen i morse! Den var så stor, så rund, så...så vacker! Tyvärr gör mina amatörmässiga fotoförsök den inte rättvisa, men min jakt på den resulterade i en skildring av min resa till jobbet! Vilken skillnad i ljus det blev på den halvtimmen!
När jag sedan slagit mig ned på min plats, så ringer Helena. "-Du har visst glömt bort frukostmötet va?"
Shit! Elans frukostmöte borta i PVH! Det var bara att störta sig ut i bilen igen och gasa iväg!
Det var ett bra möte tycker jag, där nästan alla kvarvarande Elanare fick frukost och den lilla information de hade. Från att ha varit dryga 70 för mindre än ett år sedan, är vi nu nere på tiotalet konsulter. Till dessa kommer några underkonsulter också eller vad de nu kallas. Jag fick väl mer eller mindre ännu mera säkert veta att mitt kontrakt förlängts, så jag är säker, medan Christoffer och Helena förvisso borde vara säkra också, men ändå inte fått besked. Jag tycker det känns så fel! De har varit här i flera år, och kan systemet utan och innan! Jag är ju hjälplös utan dom!

Nu till trevligare saker. Hoppas ni fick en lika trevlig start på dagen som jag! På vägen till jobbet lyssnade jag som vanligt på Mix Megapols Morrongäng, och jag har tidigare berättat om Anna och Stefans underbara "Tiotusen kronor". Nu ska de ju spela på Skandinaviums "Dansdax", och tävlar ut biljetter mm till detta event.
Idag fick alla bilburna vara med och tävla, varpå en man var snabbast att ringa. Vad skulle han göra då? Jo, han skulle tuta refrängen till "Tiotusen kronor"! Hahahahahahahaha!
Först fick han demonstrera att han verkligen satt i bil och hade tuta.
"Tut!"

Sedan pratade Anna och Stefan på att de skulle räkna ned tills han skulle börja, men det missade karln, så han tutade igång för tidigt, varpå han fick göra om det!

"-Jag skäms lite nu! Det är typ tre hundra personer som tittar på mig nu! Jag står utanför en skola!"
"Tut-tut-tuut-tut-tut-tut-tut-tuut....!!!"

Hahahahahahahahahahahahaha! Så underbart!! Jag föreställde mig själv, sittande på Volvos parkering, tutande som en galning!

Det trevliga är, att pengarna de får för singeln som de säljer, ska gå till Stadsmissionen!


Igår käkade jag säsongens första pepparkaka! Helena hade med sig en hel burk! Tycker hon vi behöver bli snällare tro? :o)
Jag hade dock aldrig sett att det fanns pepparkaksfigurer att köpa! De var ju jättesöta juh!


Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Pepparkakor är mums. Skönt att du "sitter säkert". Kram på dig idag!



2008-11-13 @ 10:08:33
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Stefan

Många pepparkakor blir det.. på COOP såg jag att de t.o.m. hade pepparkakshus i byggsats!

Något för Oo att leka med? :o)

2008-11-13 @ 10:35:22
Postat av: Oo

Hmm, du Stefan, jag leka med pepparkakshus??? Nej, tror inte det, bättre med hederligt lego!!!

2008-11-13 @ 11:59:15
Postat av: Anna

Lek med pepparkakshus kan bli riktigt avancerat. Min mamma bakade och byggde ett hus enligt ritningarna till deras då nybyggda fritidshus. Det ni. ;o)

2008-11-13 @ 12:50:42
URL: http://andasblogg.blogspot.com
Postat av: Linda till Anna

Nej vad fräckt! Fatta vad tufft att ha ett pepparkakshus som ser likadant ut som det det står i! :oD Oo! Du göra!!

2008-11-13 @ 14:32:03
Postat av: Oo

Orkar inte bygga hela COOP i ett pepparkakshus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-11-13 @ 15:01:07
Postat av: Linda till Oo!

Asch, du kan ju göra i liiiten skala! Fniss! Och Coop borde väl förresten vara rätt enkelt! En låda!

2008-11-13 @ 15:34:37
Postat av: Elin

Skönt att du sitter säkert på jobbet! Hoppas kollegorna också gör det!



Oo - du kan ju bygga en tuff borg eller nåt av ditt pepparkakshus! Eller göra en modell av det nya huset! =)

2008-11-13 @ 17:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0