Visst är det konstigt...

...hur makalöst långsamt tiden kan gå ibland? Men för att sedan bara flyga förbi? Det är fredag igen, och jag undrar än en gång vart veckan tog vägen! En lättnad nästan lika stor som en sten, har infunnit sig, när jag kliver upp och sömndrucken vandrar omkring i det renstädade hemmet. Eller städat och städat, det är inga grejor överallt på golvet! Jag har uppenbarligen en viss antipati mot pinaler över golvytan.

En nyduschad Johan pustar ut framför Runescape och klappar en rödögd flickvän på huvudet. Den första tömningen blev jobbigare än jag trott, vilket var ganska oväntat.

Johan klev upp och hämtade strykbrädan (!) och ställde sig och putsade finskorna inför kvällen. Jag försöker att inte förvrida och tillverka egna negativa tolkningar av detta. Fy på mig!

Kartongerna har anlänt. Vi är visst många som ska flytta åt olika håll på detta bygge. Vi ska ju till PVH har jag hört, någon gång i mitten av månaden. Det ska bli både positivt och negativt. Man kommer ju att slippa flänga med gulingen varje gång jag ska hålla en kurs, och i samma hus finns både café och kiosk! Fast det kanske inte är så positivt... Hm.

"Jaha, vad ska man göra idag då? Picka på cigarettfimp, picka på servettludd, eller picka på tappad korv?"
"-Det är inte lätt att vara brevduva idag..."

Jag kan inte låta bli att finna Comviqs radioreklam lite småkul!

Vet inte riktigt vad jag ska göra ikväll. Sticka kanske, eller läsa ut Nora Roberts bok? Eller kanske börja flyttpacka mina böcker och lite annat? Känner att jag måste aktivera mig i varje fall. Erbjöd mig att hämta Johan, beroende på hur sent det blir... Skjutsa blir det ganska snart efter jobbet i varje fall.
Imorgon är det Combat-kvartal, vilket ska bli kul! Sedan blir det pluggpluggplugg resten av den dagen och helgen! Passar ju bra då Johan inte lär vara upplagd för andra aktiviteter.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0